MORASKI, SESKI (2025) PENGARUH TERPAAN VIDEO PEMBELAJARAN DI YOUTUBE PADA SISWA/I SMK BINONG PERMAI (Studi Deskriptif Kuantitatif Pada Siswa/I Di SMK Binong Permai). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (1MB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (172kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (292kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (459kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (101kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (283kB) |
Abstract
The development of information and communication technology is advancing very rapidly. Since the birth of the internet, triggering the emergence of various new media (new media). One of them is social media youtube as a place to display videos to be seen by many people. Youtube itself is a website portal that provides video sharing services. Media exposure theory can be interpreted as a condition in which the audience is exposed to media content or how the content in the media hits the audience. To measure media exposure, it can be seen from 3 factors: Frequency, Duration and Attention. There are three dimensions of the effect of mass communication, namely cognitive, affective and behavioral or conative. This type of research is a descriptive quantitative approach. The method used is a survey method and uses a questionnaire as a data collection instrument. The population used in this research is the students of SMK Binong Permai. The sampling technique used is purposive sampling. The results of the study showed that a high percentage level of the dimensions of the X variable, namely the dimensions of frequency, duration and attention, was thought to affect the Y variable, namely the cognitive, affective and conative dimensions of the students of SMK Binong Permai. Kata Kunci: Exposure to learning media, Youtube, Students Perkembangan teknologi informasi dan komunikasi melaju sangat pesat. Semenjak lahirnya internet, memicu munculnya beragam media baru (new media). Salah satunya adalah media sosial youtube sebagai tempat untuk menampilkan video agar dilihat oleh banyak orang. Youtube sendiri adalah sebuah portal website yang menyediakan layanan video sharing. Teori terpaan media dapat diartikan sebagai suatu kondisi di mana audiens diterpa oleh isi media atau bagaimana konten dalam media tersebut menerpa audiens. untuk mengukur terpaan media dapat dilihat dari 3 faktor: Frekuensi, Durasi dan Atensi. Ada tiga dimensi efek komunikasi massa, yaitu kognitif, afektif dan behavioral atau konatif. Tipe penelitian ini adalah deskriptif pendekatan kuantitatif. Metode yang digunakan adalah metode survey dan menggunakan kuesioner sebagai instrumen pengumpulan datanya. Populasi yang digunakan didalam penelitian ini adalah Siswa/I SMK Binong permai Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah Purposive sampling. Hasil dari penelitian terdapat tingkat persentase yang tinggi dari dimensi variabel X yaitu dimensi frekuensi, durasi dan atensi diduga dapat mempengaruhi variabel Y yaitu dimensi kognitif, afektif dan konatif pada Siswa/I SMK Binong Permai. Kata Kunci: Terpaan media pembelajaran, Youtube, Siswa/I
Actions (login required)
![]() |
View Item |