LESTARI, INDAH (2024) PENGARUH KUALITAS PRODUK, PROMOSI HIJAU DAN KESADARAN LINGKUNGAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN HIJAU PRODUK INNISFREE (STUDI PADA KONSUMEN REMAJA DI KEBON JERUK JAKARTA BARAT). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (784kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (492kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (446kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (413kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (620kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (267kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (327kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (590kB) |
Abstract
This study aims to examine and analyze the effect of product quality, green promotion, environmental awareness on green purchase decisions for Innisfree products (study on teenage consumers in Kebon Jeruk, West Jakarta). The population in this study on teenage consumers who live in Kebon Jeruk, West Jakarta. The sampling method uses purposive sampling with the Hair formula, the sample used was 150 teenage consumers in Kebon Jeruk, West Jakarta aged 20- 40 years. The data collection method used a survey, with the research instrument being a questionnaire. This study uses a quantitative research type and the data analysis method used is Structural Equation Modeling (SEM) with the SmartPLS (Partial Least Square) application. The results of this study indicate that: (1) Product quality has a significant positive effect on green purchasing decisions on teenage consumers of Innisfree products in Orange Garden West Jakarta. This means that if the quality of the product provided by Innisfree is in accordance with what is offered, consumers will make purchasing decisions on Innisfree products that are increasingly in demand. (2) Green promotion has a significant positive effect on green purchasing decisions on teenage consumers of Innisfree products in Orange Garden West Jakarta. This means that when Innisfree implements environmentally friendly marketing, the purchasing decision for Innisfree products will increase. (3) Environmental awareness has a significant positive effect on green purchasing decisions for teenage consumers of Innisfree products in Orange Garden West Jakarta. This means that if consumers have high environmental awareness, the purchasing decision for Innisfree products will increase. Keywords: Product Quality, Green Promotion, Environmental Awareness, Green Purchasing Decisions, Innisfree Skincare Penelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis pengaruh kualitas produk, promosi hijau, kesadaran lingkungan terhadap keputusan pembelian hijau pada produk Innisfree (studi pada konsumen remaja di Kebon Jeruk Jakarta Barat). Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen remaja yang berdomisili di Kebon Jeruk Jakarta Barat. Metode penarikan sampel menggunakan purposive sampling dengan rumus Hair, sampel yang digunakan adalah 150 konsumen remaja di Kebon Jeruk Jakarta Barat dengan usia 20-40 tahun. Metode pengumpulan data menggunakan survei, dengan instrumen penelitian adalah kuesioner. Penelitian ini menggunakan jenis penelitian kuantitatif dan metode analisis data yang digunakan adalah Structural Equation Modeling (SEM) dengan aplikasi SmartPLS (Partial Least Square). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa: (1) Kualitas produk berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian hijau pada konsumen remaja produk Innisfree di Kebon Jeruk Jakarta Barat. Hal ini berarti apabila kualitas produk yang diberikan Innisfree sesuai yang ditawarkan, maka konsumen akan melakukan keputusan pembelian pada produk Innisfree semakin banyak diminati. (2) Promosi hijau berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian hijau pada konsumen remaja produk Innisfree di Kebon Jeruk Jakarta Barat. Hal ini berarti apabila Innisfree menerapkan pemasaran yang ramah lingkungan, maka keputusan pembelian pada produk Innisfree semakin tinggi. (3) Kesadaran lingkungan berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian hijau pada konsumen remaja produk Innisfree di Kebon Jeruk Jakarta Barat. Hal ini berarti apabila kesadaran lingkungan yang dimiliki konsumen tinggi, maka keputusan pembelian produk Innisfree akan meningkat. Kata Kunci: Kualitas Produk, Promosi Hijau, Kesadaran Lingkungan, Keputusan Pembelian Hijau, Skincare Innisfree
Actions (login required)
View Item |