SUBEKTI, FAJRI (2024) PENGARUH PESAN AKUN INSTAGRAM @GMFHEROES TERHADAP PENINGKATAN PEMAHAMAN ANTAR PEGAWAI GMF AEROASIA PERIODE BULAN SEPTEMBER SAMPAI DENGAN BULAN NOVEMBER 2022. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (407kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (136kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (248kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (294kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (52kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (140kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (423kB) |
Abstract
GMF AeroAsia is the largest MRO service provider in Indonesia. This study focuses on the influence of messages conveyed by the Instagram account @GMFHeroes on increasing the knowledge and understanding among GMF AeroAsia employees. The aim of this research is to understand how social media content can contribute to the development of knowledge and understanding within the workplace. In the theoretical framework, this study integrates concepts from organizational communication theory, social media, and workplace learning. These concepts are used to identify factors that influence employee knowledge and understanding, including how messages conveyed through social media play a role in delivering information and facilitating learning. This research adopts a positivist paradigm and employs a quantitative approach to explain the influence of messages from the Instagram account @GMFHeroes on increasing the knowledge and understanding among GMF AeroAsia employees. Through the use of questionnaires distributed to 164 respondents, data were collected to analyze the impact of the independent variable (messages from the Instagram account @GMFHeroes) on the dependent variable (employee knowledge and understanding). The data analysis results show that there is a significant influence, amounting to 85.9%, from the messages of the Instagram account @GMFHeroes on increasing the knowledge and understanding among GMF AeroAsia employees. Keywords: Influence, Message Account, Understanding, Employees, GMF AeroAsia GMF AeroAsia merupakan penyedia layanan MRO terbesar di Indonesia. Penelitian ini berfokus pada pengaruh pesan yang disampaikan oleh akun Instagram @GMFHeroes terhadap peningkatan pemahaman antar pegawai GMF AeroAsia. Tujuan penelitian ini adalah untuk memahami bagaimana konten media sosial dapat berkontribusi pada pengembangan pemahaman dalam lingkungan kerja. Dalam kerangka teoritis, penelitian ini mengintegrasikan konsep-konsep dari teori komunikasi organisasi, media sosial, dan pembelajaran di tempat kerja. Konsep-konsep ini digunakan untuk mengidentifikasi faktor-faktor yang mempengaruhi pemahaman pegawai, termasuk bagaimana pesan yang disampaikan melalui media sosial memainkan peran dalam menyampaikan informasi dan memfasilitasi pembelajaran. Penelitian ini menggunakan paradigma positivisme dan metode penelitian dengan pendekatan kuantitatif bertujuan untuk menjelaskan pengaruh pesan akun Instagram @GMFHeroes terhadap peningkatan pemahaman antar pegawai GMF AeroAsia. Melalui penggunaan kuesioner yang disebarkan kepada 164 responden, data dikumpulkan untuk menganalisis pengaruh variabel independen (pesan akun Instagram @GMFHeroes) terhadap variabel dependen (pemahaman pegawai). Hasil analisis data menunjukkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan, sebesar 85,9%, dari pesan akun Instagram @GMFHeroes terhadap peningkatan pemahaman antar pegawai GMF AeroAsia. Kata Kunci : Pengaruh, Pesan Akun, Pemahaman, Pegawai, GMF AeroAsia
Actions (login required)
View Item |