WULANDARI, NICKY (2024) POLA KOMUNIKASI GURU BAHASA INGGRIS DALAM MEMBENTUK KONSEP DIRI SISWA MELALUI ENGLISH PUBLIC SPEAKING (Studi Deskriptif Kualitatif pada Sekolah Menengah Kejuruan Swasta di Kecamatan Ciledug, Kota Tangerang). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (676kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (373kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (163kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (70kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Communication Patterns of English Teachers in Forming Self- Concepts through English Public Speaking. This study aims to describe the communication patterns of English teachers with students in shaping self-concepts through English Public Speaking. In learning English, it was found that students still have low self-concept, are not confident, are afraid to speak English. Even though he has good grades it is not necessarily good that his English skills This research is a qualitative research with a descriptive method approach. The results of this study were obtained from the results of interviews from vocational high schools with Key Informants and several informants from each school, where the researchers found that in general there was a deep similarity in answers. Learning English Public Speaking is still considered to be very frightening for students in speaking English, so a good communication pattern is needed between teachers and students in the learning process so that a high self-concept is built in students. The importance of the ability of English Public Speaking for Vocational High School students is that it can improve the quality of students themselves in speaking English and can support students' careers later when they are accepted by a job field. With the teacher's communication pattern that can strengthen students' selfconcept through English Public Speaking, students can be motivated to speak English. Pola Komunikasi Guru Bahasa Inggris dalam Membentuk Konsep Diri melalui English Public Speaking. Studi ini bertujuan untuk menggambarkan pola komunikasi guru Bahasa Inggris dengan siswa dalam membentuk konsep diri melalui English Public Speaking. Dalam pembelajaran Bahasa Inggris, ditemukan siswa yang masih memiliki kosnsep diri yang rendah, belum percaya diri, takut di dalam berbahasa Inggris. Walaupun memiliki nilai yang bagus belum tentu kemampuan berbahasa inggrisnya baik. Penelitian ini bersifat penelitian kualitatif dengan pendekatan metode deskriptif. Hasil penelitian ini didapatkan dari hasil wawancara dari sekolah menengah kejuruan dengan Key Informan dan beberapa informan dari masing-masing sekolah, dimana peneliti menemukan secara umum ada kesamaan jawaban secara mendalam. Pembelajaran English Public Speaking masih dianggap menjadi hal sangat menakutkan bagi siswa dalam berbahasa inggris, sehingga dibutuhkan sebuah pola komunikasi yang baik antara guru dengan siswa dalam proses pembelajaran tersebut sehingga terbangun konsep diri yang tinggi pada siswa. Pentingnya kemampuan English Public Speaking bagi siswa Sekolah Menengah Kejuruan adalah dapat meningkatkan kualitas diri siswa dalam berbahasa inggris dan dapat menunjang karir siswa nanti pada saat di terima lapangan pekerjaan. Dengan adanya pola komunikasi guru yang dapat memberikan penguatan konsep diri terhadap siswa melalui English Public Speaking, siswa dapat termotivasi untuk dapat berbicara Bahasa Inggris.
Actions (login required)
View Item |