WULANDARI, DIAN DWI (2024) ANALISIS MOTIF DAN KEPUASAN KHALAYAK DALAM MENONTON TAYANGAN MATA NAJWA TRANS 7 UNIVERSITAS MERCU BUANA JAKARTA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (384kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (183kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (177kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (26kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (129kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (103kB) |
Abstract
This research aims to determine the effect of the Mata Najwa talk show on audience satisfaction. The variables used in this research are motive and satisfaction variables which are in accordance with the uses and gratification theory. The population in this study were Communication Science students, Broadcast Department, Mercu Buana University, Jakarta. The number of respondents in this study was 80 people. Sampling was carried out using a questionnaire distributed via Google Form to students majoring in broadcasting. The research method used in this research is simple regression analysis. The research results show that the motive for watching the Mata Najwa talk show on Trans7 has a positive and significant influence on viewer satisfaction. These results are in line with the uses and gratifications theory which shows that mass media is a tool for meeting audience needs. Keywords: motives, satisfaction, audience, mass media Peneltian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh tayangan talkshow Mata Najwa terhadap kepuasan audiens. Variabel yang digunakan pada penelitian ini adalah variabel motif dan kepuasan yang sesuai dengan teori uses and gratification. Populasi pada penelitian ini adalah mahasiswa Ilmu Komunikasi Jurusan Broadcast Universitas Mercu Buana Jakarta. Jumlah responden pada penelitian ini sebanyak 80 orang. Pengambilan sampel dilakukan dengan menggunakan kuesioner yang dibagikan melalui google form kepada mahasiswa jurusan broadcast. Metode penelitian yang digunakan pada penelitian ini adalah analisis regresi sederhana. Hasil penelitian menunjukkan bahwa motif menonton tayangan talkshow Mata Najwa di Trans7 memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap kepuasan pemirsa. Hasil ini sejalan dengan teori uses and gratification yang menunjukkan bahwa media massa menjadi alat untuk memenuhi kebutuhan khalayak. Kata Kunci : motif, kepuasan, khalayak, media massa
Actions (login required)
View Item |