ANALISIS RESEPSI PENGGUNA TIKTOK TERHADAP KONTEN " OVERTHINKING "AKUN TIKTOK @podcastkeselaje SEBAGAI KONTEN INFORMATIF

PARIZKI, RIPAL (2024) ANALISIS RESEPSI PENGGUNA TIKTOK TERHADAP KONTEN " OVERTHINKING "AKUN TIKTOK @podcastkeselaje SEBAGAI KONTEN INFORMATIF. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (522kB) | Preview
[img] Text (BAB II)
02 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (208kB)
[img] Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (245kB)
[img] Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (144kB)
[img] Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (344kB)
[img] Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (147kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (122kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (598kB)

Abstract

ABSTRACT The background to this research is that overthinking content from @podcastkeselaje is the content segmentation with the largest amount of content created by @podcastkeselaje. From there it can be seen that overthinking content posts will receive any various kinds of interesting and of course different interpretations from the audiens. This research uses reception theory from Stuart Hall with a qualitative method with a constructivist interpretive paradigm. Data collection was carried out through in-depth interviews with 7 informants. The results of this research explain that informants are divided into 3 positions, namely dominant, negotiation and opposition in interpreting overthinking content from @podcastkeselaje on TikTok. In a dominant position the informant likes the content of all things. In a negotiating position, there are several things related to expectations and tastes that are felt to be inconsistent with those displayed in the content. Meanwhile, in opposition, the informant felt that there was a discrepancy in terms of the naming of the account and the content displayed and also felt the content is not a informational content. ABSTRAK Penelitian ini dilatar belakangi karena konten overthinking dari @podcastkeselaje merupakan segmentasi konten dengan jumlah konten yang paling banyak dibuat oleh @podcastkeselaje. Dari sana dapat dilihat bahwa postingan konten overthinking akan menghasilkan berbagai macam interpretasi yang menarik dan tentunya berbeda - beda. Penelitian ini menggunakan teori resepsi dari Stuart Hall dengan pendekatan kualitatif dengan paradigma interpretif konstruktivis. Pengambilan data dilakukan melalui wawancara mendalam dengan 7 informan. Hasil dari penelitian ini menjelaskan bahwa informan terbagi dalam 3 posisi yaitu dominan, negosiasi dan oposisi dalam memaknai konten overthinking dari @podcastkeselaje sebagai konten informatif di tiktok. Dalam posisi dominan informan menyukai konten tersebut dari segala hal. Dalam posisi negosiasi ada beberapa hal yang berkaitan dengan ekspektasi dan selera yang dirasa tidak sesuai dengan yang ditampilkan dikonten tersebut. Sedangkan dalam oposisi informan merasa terdapat ketidaksesuaian dari segi penamaan akun dengan isi konten yang ditampilkan serta dengan membantah bahwa konten tersebut informatif.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 24 179
NIM/NIDN Creators: 44220010169
Uncontrolled Keywords: Resepsi, Konten Overthinking, @podcastkeselaje
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: AFIFAH SALMA RAMADINA
Date Deposited: 25 Sep 2024 01:27
Last Modified: 25 Sep 2024 01:27
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/91756

Actions (login required)

View Item View Item