PERANCANGAN ULANG IDENTITAS VISUAL PADA USAHA DEKORASI PERNIKAHAN COOL WATER DECORATION

YUNANDITO, NANDA DWI (2024) PERANCANGAN ULANG IDENTITAS VISUAL PADA USAHA DEKORASI PERNIKAHAN COOL WATER DECORATION. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (364kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (96kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (390kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (414kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (529kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (105kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (132kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (384kB)

Abstract

ABSTRACT Cool Water Decoration is a company established with the primary goal of providing a unique and unforgettable wedding decoration experience for clients. The purpose of this design project is to create a visual identity that aligns with the image of Cool Water Decoration, aiming to boost sales. This project utilizes the design thinking method to gather the necessary information for designing the visual identity of Cool Water Decoration. The outcome of this visual identity redesign is a combination mark logo that integrates text and icon, effectively representing the identity of Cool Water Decoration. It is hoped that the redesign of the visual identity will enhance the image of Cool Water Decoration and enable it to compete with other players in the decoration industry. ABSTRAK Cool Water Decoration adalah perusahaan yang didirikan dengan tujuan utama memberikan pengalaman dekorasi pernikahan yang unik dan tak terlupakan bagi para klien. Tujuan dari perancangan ini ialah untuk merancang identitas visual yang sesuai dengan image Cool Water decoration yang diharapkan mampu untuk meningkatkan penjualan. Perancangan ini akan menggunakan metode design thinking untuk menggali informasi yang dibutuhkan dalam perancangan identitas visual Cool Water Decoration. Hasil dari perancangan identitas visual yaitu berupa logo yang berjenis combination mark yang menggabungkan teks dan ikon yang mampu menggambarkan identitas dari Cool Water Decoration. Dengan adanya perancangan ulang identitas visual, diharapkan dapat meningkatkan citra dari Cool Water Decoration, dan bersaing dengan para komperitor di bidang dekorasi.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 24 086
NIM/NIDN Creators: 42319110025
Uncontrolled Keywords: Kata kunci: Perancangan, Logo, Dekorasi, Pernikahan
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: AFIFAH SALMA RAMADINA
Date Deposited: 24 Sep 2024 02:30
Last Modified: 24 Sep 2024 02:30
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/91709

Actions (login required)

View Item View Item