LUBIS, ABDILLAH SANI TAMIMI (2024) PENGARUH KONTEN TUTORIAL EDITING ADOBE PREMIERE PRO YOUTUBE AGUNG HAPSAH TERHADAP MINAT BELAJAR EDITING SISWA/I SMK NEGERI 10 MEDAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (752kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (59kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (624kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (418kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (535kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (761kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (312kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (936kB) |
Abstract
Youtube as one of the databases containing popular video content on social media and a provider of various information that is very helpful. With the development of social media youtube as a learning media or learning source, many youtubers are competing to create educational content, not only around academic fields (general knowledge) but also towards how to make videos or how to package videos to look modern and elegant, this is because many young people want to become youtubers. The purpose of the study was to determine whether there was an influence of Adobe Premiere Pro editing tutorial content on the learning interests of students at SMK Negeri 10 Medan. To find out how much influence the Adobe Premiere Pro editing tutorial content on youtube on the learning interests of students at SMK Negeri 10 Medan. The theory used in this study uses the S-O-R theory which can provide positive contributions and benefits to the world of education so that further discussion and study of the Urgency of Communication Model Stimulus Organism Response (S-O-R). This study was conducted using a positivism paradigm with a quantitative approach. The method used uses a survey method. The subjects of this study were students of SMK NEGERI 10 MEDAN. The data collection technique will be carried out by distributing questionnaires to respondents. The results of the study to determine whether there is an influence of the Adobe Premiere Pro Agung Hapsah editing tutorial content on YouTube on the learning interests of students of SMK Negeri 10 Medan. The contribution of this tutorial content is 62.4% while the remaining 37.6% is the influence of other factors that are not in the study. The results of the analysis of the X variable, the Adobe Premiere Pro Agung Hapsah editing tutorial content on YouTube has an influence on the Y variable, on the learning interests of students of SMK Negeri 10 Medan with a value of 0.624. Because the calculated t is 5.589> t table 1.999, Ho is rejected and Ha is accepted. Keywords: Learning Interest, Content, Adobe Premiere Pro, Youtube Youtube sebagai salah satu basis data berisi konten video yang popular di media sosial serta penyedia beragam informasi yang sangat membantu. Dengan berkembangnya media sosial youtube sebagai media pembelajaran atau sumber belajar, banyak youtuber yang berlomba-lomba membuat konten edukasi, tidak hanya seputar bidang akademik (pengetahuan umum) tetapi ada juga yang ke arah cara membuat video atau cara mengemas video agar terlihat modern dan elegan, hal itu karena banyaknya anak muda yang ingin menjadi youtuber. Tujuan penelitian untuk mengetahui apakah ada pengaruh dari konten tutorial editing Adobe Premiere Pro terhadap minat belajar Siswa/i SMK Negeri 10 Medan. Untuk mengetahui seberapa besar pengaruh konten tutorial editing Adobe Premiere Pro youtube terhadap minat belajar Sisw/i SMK Negeri 10 Medan. Teori yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan teori S-O-R yang dimana dapat memberikan kontribusi dan manfaat yang positif bagi dunia pendidikan sehingga pembahasan dan telaah lebih lanjut mengenai Urgensi Komunikasi Model Stimulus Organism Response (S-O-R). Penelitian ini dilakukan menggunakan paradigma positivisme dengan pendekatan kuantitatif. Metode yang dilakukan menggunakan metode survei. Subjek penelitian ini ialah Siswa/i SMK NEGERI 10 MEDAN. Teknik pengumpulan data akan dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada responden. Hasil penelitian untuk mengetahui apakah ada pengaruh konten tutorial editing Adobe Premiere Pro Agung Hapsah di YouTube terhadap minat belajar siswa/i SMK Negeri 10 Medan. kontribusi dari konten tutorial ini adalah sebesar 62,4% sedangkan sisanya 37,6% pengaruh dari faktor faktor lainnya yang tidak ada dalam penelitian. Hasil analisis dari variabel X, konten tutorial editing Adobe Premiere Pro Agung Hapsah di YouTube adanya pengaruh dengan variabel Y, terhadap minat belajar Siswa/i SMK Negeri 10 Medan dengan nilai sebesar 0,624. Dikarenakan t hitung 5,589 > t tabel 1,999, maka Ho ditolak dan Ha diterima. Kata Kunci : Minat Belajar, Konten, Adobe Premiere Pro, Youtube
Actions (login required)
View Item |