ARGAKUSUMAH, LUCKY (2024) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL PADA CHERRY CATERING. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (345kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (113kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (125kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (639kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (131kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (61kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (485kB) |
Abstract
One form of the culinary industry is the catering business, the catering business has various advantages, namely creating opportunities without having to have a special place, wide potential customers, and controlled operational costs than a physical restaurant business. Cherry Catering is one of the wedding package service providers for the Jakarta, Tangerang, Bogor, Depok, and surrounding areas that has been established since 1999. Founded by Sonny Andi Suzanto and Cut Isniar. Cherry Catering has become quite a popular catering service provider among prospective brides because it provides cheap and complete wedding package services, ranging from buffet packages, nasi kotak to various events such as birthdays and office events. Although it already has a visual identity, this business does not yet have a visual identity that reflects the uniqueness and values of Cherry Catering. Visual identity has an important role to improve consumer perception in determining whether a brand is worth choosing. Cherry Catering Visual Identity Design is a design that aims to build a new visual identity for Cherry Catering. This design includes logo creation, Graphic Standards Manual, and the application of visual identity in various distribution media such as ID cards, business cards, food menu, x-banners, and posters. The result of this design is a solution developed through problem analysis, identification, idea development, creation, and design adjustment to align with business needs to introduce Cherry Catering's Visual Identity. Salah satu bentuk dari industri kuliner adalah bisnis katering, bisnis katering memiliki berbagai keunggulan yaitu menciptakan peluang tanpa harus memiliki tempat khusus, potensi pelanggan yang luas, dan biaya operasional yang terkontrol daripada bisnis restoran fisik. Cherry Catering adalah salah satu penyedia jasa paket pernikahan untuk wilayah Jakarta, Tangerang, Bogor, Depok, dan Sekitaranya yang telah berdiri sejak 1999. Didirikan oleh Sonny Andi Suzanto dan Cut Isniar. Cherry Catering telah menjadi penyedia jasa catering yang cukup populer di kalangan para calon pengantin karena menyediakan jasa paket pernikahan murah dan juga lengkap, mulai dari paket prasmanan, nasi kotak hingga berbagai acara seperti ulang tahun dan acara kantor. Meskipun sudah memiliki identitas visual tetapi usaha ini belum memiliki identitas visual yang mencerminkan keunikan dan nilai – nilai dari Cherry Catering. Identitas visual memiliki peran yang penting untuk meningkatkan persepsi konsumen dalam menentukan suatu brand apakah layak untuk dipilih. Perancangan Identitas Visual Cherry Catering adalah perancangan yang bertujuan untuk membangun identitas visual baru bagi Cherry Catering. Perancangan ini meliputi pembuatan logo, Graphic Standards Manual, dan penerapan identitas visual di berbagai media distribusi seperti id - card, kartu nama, food menu, x-banner, dan poster. Hasil dari perancangan ini adalah solusi yang dikembangkan melalui analisis masalah, identifikasi, pengembangan ide, kreasi, dan penyesuaian desain untuk menyelaraskan dengan kebutuhan bisnis untuk memperkenalkan Identitas Visual Cherry Catering.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV. 24 047 |
NIM/NIDN Creators: | 42320010025 |
Uncontrolled Keywords: | Perancangan, Identitas Visual, Cherry Catering, Logo |
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 152 Sensory Perception, Movement, Emotions, Physiological Drives/Psikologi Fisiologis > 152.1 Sensory Perception/Persepsi Indera > 152.14 Visual Perception/Persepsi Visual 600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ANANDA NADIRA PUTRI |
Date Deposited: | 05 Sep 2024 04:44 |
Last Modified: | 05 Sep 2024 04:44 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/91194 |
Actions (login required)
View Item |