SETIAWAN, SUKRISNA (2020) APLIKASI PELAYANAN RUMAH SUSUN BERBASIS WEBSITE (STUDI KASUS: RUMAH SUSUN CINTA KASIH TZU CHI). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (Cover)
01 Cover.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (358kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (311kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (348kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (255kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (349kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (504kB) |
Abstract
Cinta Kasih Tzu Chi Flats is managed by the private sector. The Flats implements a service management system manually so that there are several obstacles that hinder the service process for apartment residents, namely there is no website-based service system that can accommodate complaints or complaints from residents of the apartment. With this problem, came up with an idea for us to help simplify the service system provided by the apartment manager to the residents. Therefore, we designed an application that can be used to simplify the services of the Flats to be more effective and efficient. Website-based "RUSUN" application is designed using the waterfall system development method. With this design, it is hoped that this application can provide services to be more effective and efficient, and the residents of the Flats can access services and information from anywhere and anytime. Key Words: Flat House, Service, Waterfall| Rumah Susun Cinta Kasih Tzu Chi merupakan rumah susun yang di kelola oleh pihak swasta. Rumah Susun tersebut menerapkan sistem manajemen pelayanan secara manual, sehingga terdapat beberapa kendala yang menghambat proses pelayanan terhadap penghuni rumah susun, yaitu belum terdapat sistem pelayanan berbasis website yang dapat menampung pengaduan atau keluhan penghuni rumah susun. Dengan adanya masalah tersebut, memunculkan ide bagi kami untuk membantu mempermudah sistem pelayanan yang diberikan oleh pengelola Rumah Susun kepada para penghuni. Oleh karena itu, kami merancang suatu aplikasi yang dapat digunakan untuk mempermudah pelayanan Rumah Susun agar lebih efektif dan efisien. Aplikasi “RUSUN” Berbasis Website dirancang menggunakan metode pengembangan sistem waterfall. Dengan rancang bangun tersebut, diharapkan aplikasi ini dapat memberikan pelayanan menjadi lebih efektif dan efisien, serta penghuni Rumah Susun dapat mengakses pelayanan dan informasi dari mana saja dan kapan saja. Kata Kunci: Rumah Susun, Pelayanan, Waterfall https://lib.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 41816120059 |
Subjects: | 200 Religion/Agama > 260 Christian Social Theology/Teologi Sosial Kristen > 268 Religious Education/Pendidikan Agama Kristen, Pengajaran Agama Kristen > 268.7 Services/Pelayanan 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum > 658.01-658.09 [Management of Enterprises of Specific Sizes, Scopes, Forms; Data Processing]/[Pengelolaan Usaha dengan Ukuran, Lingkup, Bentuk Tertentu; Pengolahan Data] > 658.05 Data Processing Computer Applications/Pengolahan Data Aplikasi Komputer |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi |
Depositing User: | FRAYUDA ADRIANSYAH SAID EFFENDI |
Date Deposited: | 20 Jun 2024 07:33 |
Last Modified: | 20 Jun 2024 07:33 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/89023 |
Actions (login required)
View Item |