RIZKA, NUR (2017) PERANCANGAN KATALOG WISATA ALAM SEBAGAI MEDIA PROMOSI DI KOTA PALU-SULAWESI TENGAH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Hal Cover.pdf Download (495kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (200kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (188kB) |
||
Text (BAB II)
4. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (838kB) |
||
Text (BAB III)
5. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (481kB) |
||
Text (BAB IV)
6. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
||
Text (BAB V)
7. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (626kB) |
Abstract
Pariwisata merupakan salah satu potensi sumber daya yang dapat dikembangkan oleh setiap daerah, sebagai salah satu sumber daya yang menghasilkan devisa bagi Negara. Banyak negara bergantung banyak dari industri pariwisata ini sebagai sumber pajak dan pendapatan untuk perusahaan yang menjual jasa kepada wisatawan. Oleh karena itu pengembangan industri pariwisata ini adalah salah satu strategi yang dipakai oleh Organisasi Non-Pemerintah untuk mempromosikan wilayah tertentu sebagai daerah wisata untuk meningkatkan perdagangan melalui penjualan barang dan jasa kepada orang non-lokal. Media promosi merupakan alat komunikasi yang sangat penting dan efektif dalam menginformasikan suatu produk atau tempat atau pun sebagai sarana penyampaian pesan yang dianggap mempunyai nilai jual. Disini penulis mencoba mengangkat Pariwisata dengan Tema pengenalan tempat wisata yang berada di Kota Palu, Provinsi Sulawesi Tengah dengan media promosi dalam bentuk Katalog. Dengan pembuatan media promosi ini penulis berharap pariwisata Kota Palu, dapat dikenal pada khususnya masyarakat Kota Palu dan seluruh warga Negara Indonesia. Karena sampai saat ini pengenalan pariwisata baik didalam atau diluar Kota Palu belum ada.Tourism is one of the potential resources that can be developed by each region, as one of the resources that generate foreign exchange for the State. Many countries rely a lot from this tourism industry as a source of tax and income for companies that sell services to tourists. Therefore the development of the tourism industry is one of the strategies used by non-governmental organizations to promote certain areas as tourist areas to increase trade through the sale of goods and services to non-local people. Promotion media is a communication tool that is very important and effective in informing a product or place or even as a means of delivering a message that is considered to have selling points. Here the author tries to lift Tourism with Theme of introduction of tourist attractions located in the city of Palu, Central Sulawesi province with the media campaign in the form of Catalog. With the creation of this promotional media the author hopes tourism Palu city, can be known in particular the people of Palu City and all citizens of Indonesia. Because until now the introduction of tourism both inside and outside the city of Palu does not exist. In making Nature Tourism Catalog Design as a Media Promotion in Palu City, data collection is done through observation and literature study. Some theories used are Layout theory, Composition theory, and Typography theory. Media that will be created are Catalog, Booklet, Sticker, and Poster
Actions (login required)
View Item |