PERANCANGAN VIDEO PROMOSI MALIC COFFEE

FEBRIANSYAH, MUHAMMAD FIKRI (2024) PERANCANGAN VIDEO PROMOSI MALIC COFFEE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (517kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (188kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (207kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (332kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (231kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (389kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (179kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (406kB)

Abstract

The development of the coffee industry is currently very rapid so that there are many roasteries in Indonesia, especially Tangerang, which sell their roasted beans to the wider public. Promotion is an important thing that must be done to introduce the business so that it can be recognized by the public. With promotional videos, entrepreneurs can easily market the products they sell. Malic Coffee is a business operating in the FnB sector, especially in the Coffee Industry. Apart from a good product, it is also necessary to promote it with something interesting so that later it can increase sales of a product. What's more, in the current era, people can easily get information just with the gadget in their hand. Where a video can be easily viewed anywhere and anytime. In the future, it can increase buying interest from the public and make the product sales ratio also increase. Therefore, the use of promotional videos wrapped with interesting ideas is expected to increase public interest in the product, especially with videos that can be reached by the wider public and also with videos the public will find it easy to understand. Keywords: Promotional Video, Video Concept Perkembangan Industri kopi pada saat ini sangat pesat sehingga sudah banyak sekali Roastery - roastery yang ada di Indonesia, khususnya Tangerang yang menjual beans hasil roastingannya kepada Masyarakat luas. di promosi merupakan hal penting yang harus dilakukan untuk memperkenalkan usaha agar dapat dikenali oleh masyarakat. Dengan adanya video promosi membuat para pengusaha dapat dengan mudah memasarkan produk yang mereka jual. Malic Coffee merupakan salah satu usaha yang bergerak dibidang FnB khususnya di Industri Kopi. Selain sebuah produk yang baik perlu juga dilakukan promosi dengan sesuatu yang menarik agar nantinya dapat meningkatkan penjualan pada sebuah produk. Apa lagi di era saat ini Masyarakat dengan mudahnya mendapatkan informasi hanya dengan gadget yang ada di genggaman tangan. Yang Dimana sebuah video dapat mudah di lihat dimanapun dan kapanpun. Nantinya dapat meningkatkan minat beli dari Masyarakat dan membuat ratio penjulan produknya juga ikut meningkat. Maka dari itu penggunaan video promosi yang di balut dengan ide yang menarik di harapkan dapat meningkatkan minat Masyarakat terhadap produknya apalagi dengan video dapat dijangkau oleh Masyarakat luas dan juga dengan video Masyarakat akan mudah untuk memahaminya. Kata Kunci : Video Promosi , Konsep Video

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 24 019
NIM/NIDN Creators: 42319010071
Uncontrolled Keywords: Video Promosi , Konsep Video
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 20 Apr 2024 08:43
Last Modified: 20 Apr 2024 08:43
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/88086

Actions (login required)

View Item View Item