PARLINDUNGAN, DANIEL (2024) EFEKTIVITAS MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @REALMOBILELEGENDSID SEBAGAI MEDIA INFORMASI BAGI PLAYER MOBILE LEGENDS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (322kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (65kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (234kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (258kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (376kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (61kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (126kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (213kB) |
Abstract
Instagram is a social media that is not only effective for communicating, but also for providing a lot of information online, both general and specific information. An example of an Instagram account used as an online information medium is @realmobilelegendsid. This account provides a lot of information about the Mobile Legends game. This research aims to determine the level of effectiveness of Instagram social media users @realmobilelegendsid as a medium of information for Mobile Legends players. The theory used in this research is theory with statistical tests. This research method uses a survey method, a positivism research paradigm, with a descriptive research type and a quantitative approach by distributing questionnaires using Google Form to followers with a predetermined sample of Mobile Legends players, the sampling technique uses the Purposive Sampling technique. The data analysis technique used is descriptive analysis. The results of this research show that the effectiveness figures for using the social media Instagram @realmobilelegendsid as an information medium for mobile legends players are classified as effective. This is proven by the results of data collection which is measured using five dimensions, namely, understanding with a score of 1112, pleasure with a score of 1106, changes in attitude with a score of 1130, producing better social relations with a score of 1113, and producing real action with a score of 1431. Conclusions The results obtained from all dimensions show a score of 5902 which is included in the effective category, researchers measured it using Likert Summating Rating. Keyword: Communication Effectiveness, Social Media, Instagram Account @realmobilelegendsid Instagram merupakan salah satu media sosial yang tidak hanya efektif untuk berkomunikasi, tetapi juga untuk memberikan banyak informasi secara online baik informasi umum maupun informasi khusus. Contoh akun instagram yang digunakan sebagai media informasi online adalah @realmobilelegendsid. Akun ini menyediakan banyak informasi seputar game Mobile Legends. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar tingkat keefektifan pengguna media sosial instagram @realmobilelegendsid sebagai media informasi bagi player Mobile Legends. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori dengan uji statistik. Metode penelitian ini menggunakan metode survey, paradigma penelitian positivisme, dengan tipe penelitian deskriptif dan pendekatan kuantitatif dengan melalui penyebaran kuesioner menggunakan google form kepada followers dengan sampel yang sudah ditentukan merupakan player mobile legends, teknik penarikan sampel menggunakan teknik Purposive Sampling. Teknik analisis data yang digunakan adalah dengan analisis deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa angka efektivitas penggunaan media sosial instagram @realmobilelegendsid sebagai media informasi bagi player mobile legends tergolong efektiv. Hal ini dibuktikan dengan hasil pengumpulan data yang diukur dengan lima dimensi yaitu, pengertian dengan skor 1112, kesenangan dengan skor 1106, perubahan sikap dengan skor 1130, menghasilkan hubungan sosial yang lebih baik dengan skor 1113, dan menghasilkan tindakan nyata dengan skor 1431. Kesimpulan yang diperoleh dari keseluruhan hasil dimensi menunjukan dengan skor 5902 yang termasuk di kategori efektif, peneliti ukur dengan menggunakan Likert Summating Rating. Kata Kunci : Efektivitas Komunikasi, Media Sosial, Akun Instagram @realmobilelegendsid
Actions (login required)
View Item |