EFEKTIVITAS MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @REALMOBILELEGENDSID SEBAGAI MEDIA INFORMASI BAGI PLAYER MOBILE LEGENDS

PARLINDUNGAN, DANIEL (2024) EFEKTIVITAS MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @REALMOBILELEGENDSID SEBAGAI MEDIA INFORMASI BAGI PLAYER MOBILE LEGENDS. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (322kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (65kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (234kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (190kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (258kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (376kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (61kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (126kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (213kB)

Abstract

Instagram is a social media that is not only effective for communicating, but also for providing a lot of information online, both general and specific information. An example of an Instagram account used as an online information medium is @realmobilelegendsid. This account provides a lot of information about the Mobile Legends game. This research aims to determine the level of effectiveness of Instagram social media users @realmobilelegendsid as a medium of information for Mobile Legends players. The theory used in this research is theory with statistical tests. This research method uses a survey method, a positivism research paradigm, with a descriptive research type and a quantitative approach by distributing questionnaires using Google Form to followers with a predetermined sample of Mobile Legends players, the sampling technique uses the Purposive Sampling technique. The data analysis technique used is descriptive analysis. The results of this research show that the effectiveness figures for using the social media Instagram @realmobilelegendsid as an information medium for mobile legends players are classified as effective. This is proven by the results of data collection which is measured using five dimensions, namely, understanding with a score of 1112, pleasure with a score of 1106, changes in attitude with a score of 1130, producing better social relations with a score of 1113, and producing real action with a score of 1431. Conclusions The results obtained from all dimensions show a score of 5902 which is included in the effective category, researchers measured it using Likert Summating Rating. Keyword: Communication Effectiveness, Social Media, Instagram Account @realmobilelegendsid Instagram merupakan salah satu media sosial yang tidak hanya efektif untuk berkomunikasi, tetapi juga untuk memberikan banyak informasi secara online baik informasi umum maupun informasi khusus. Contoh akun instagram yang digunakan sebagai media informasi online adalah @realmobilelegendsid. Akun ini menyediakan banyak informasi seputar game Mobile Legends. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar tingkat keefektifan pengguna media sosial instagram @realmobilelegendsid sebagai media informasi bagi player Mobile Legends. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori dengan uji statistik. Metode penelitian ini menggunakan metode survey, paradigma penelitian positivisme, dengan tipe penelitian deskriptif dan pendekatan kuantitatif dengan melalui penyebaran kuesioner menggunakan google form kepada followers dengan sampel yang sudah ditentukan merupakan player mobile legends, teknik penarikan sampel menggunakan teknik Purposive Sampling. Teknik analisis data yang digunakan adalah dengan analisis deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa angka efektivitas penggunaan media sosial instagram @realmobilelegendsid sebagai media informasi bagi player mobile legends tergolong efektiv. Hal ini dibuktikan dengan hasil pengumpulan data yang diukur dengan lima dimensi yaitu, pengertian dengan skor 1112, kesenangan dengan skor 1106, perubahan sikap dengan skor 1130, menghasilkan hubungan sosial yang lebih baik dengan skor 1113, dan menghasilkan tindakan nyata dengan skor 1431. Kesimpulan yang diperoleh dari keseluruhan hasil dimensi menunjukan dengan skor 5902 yang termasuk di kategori efektif, peneliti ukur dengan menggunakan Likert Summating Rating. Kata Kunci : Efektivitas Komunikasi, Media Sosial, Akun Instagram @realmobilelegendsid

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/KD. 24 003
NIM/NIDN Creators: 44518010011
Uncontrolled Keywords: Efektivitas Komunikasi, Media Sosial, Akun Instagram @realmobilelegendsid
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 020 Library and Information Sciences/Perpustakaan dan Ilmu Informasi > 028 Use of Other Information Media/Membaca > 028.7 Use of Books and Other Information Media As Sources of Information/Penggunaan Buku dan Media Informasi Lain Sebagai Sumber Informasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 01 Apr 2024 08:36
Last Modified: 01 Apr 2024 08:36
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/87811

Actions (login required)

View Item View Item