PEMANFAATAN APLIKASI MEDIA SOSIAL TIKTOK OLEH MAL CIPUTRA JAKARTA DALAM MENINGKATKAN KEPERCAYAAN PENGUNJUNG

DAMAYANTI, SITI KUMALA (2024) PEMANFAATAN APLIKASI MEDIA SOSIAL TIKTOK OLEH MAL CIPUTRA JAKARTA DALAM MENINGKATKAN KEPERCAYAAN PENGUNJUNG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (405kB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (52kB)
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (108kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (192kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (103kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (786kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (78kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (126kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (480kB)

Abstract

This research raises the problem of how to implement the 4C strategy Context (context), Communication (communication), Collaboration (collaboration), Connection (connection). In the era of rapidly developing globalization, the availability of the internet has had a positive impact, giving birth to a new type of media, namely social media. Along with the massive development in the digital era, it is marked by the emergence of various applications that provide video support that can attract social media users. One of the social media that is growing rapidly is TikTok. This was the first time Indonesia had a confirmed case of Covid-19, which then prompted the government to appeal to business actors to temporarily close their businesses, one of which was shopping centers or malls. This is because there is a decrease in visitor interest in coming directly to shopping centers or malls due to the last pandemic. For this reason, Ciputra Mall utilizes the content in the TikTok application by promoting existing programs and events. In this research the aim is to. analyzing the use of the TikTok social media application by Ciputra Jakarta Mall in increasing visitor trust. This research is a case study research using a qualitative approach. The results of the research show that the use of TikTok social media by Ciputra Mall Jakarta aims to make TikTok a strong communication channel as a means of promotion and getting closer to potential loyal visitors to Ciputra Mall Jakarta by adapting the 4 C components, namely: Context, Communication. , Collaboration (Collaboration), and Connection (Connection). This focus on social media access shows that Ciputra Mall Jakarta is able to compete in utilizing digital technology as a tool to expand reach and increase interaction with their audience. Keywords: Visitor Trust, TikTok, Use of Social Media Penelitian ini mengangkat permasalahan tentang bagaimana penerapan strategi 4C Context (konteks), Communication (komunikasi), Collaboration (kolaborasi), Connection (koneksi). Di era globalisasi yang berkembang pesat ditambah lagi dengan ketersediaan internet memberikan salah satu dampak positif yang melahirkan jenis media baru , yaitu media sosial. Seiring massifnya perkembangan di era digital yang di tandai dengan munculnya berbagai aplikasi yang menyediakan dukungan video yang dapat menarik pengguna media sosial. Salah satu media social yang sedang berkembang pesat dalah TikTok. Pertama kali Indonesia terkonfirmasi kasus Covid19 yang kemudian membuat pemerintah menghimbau untuk para pelaku usaha untuk menutup sementara bisnisnya salah satunya Pusat Perbelanjaan atau Mal. Dikarenakan terdapat penurunan minat pengunjung untuk datang langsung ke Pusat Perbelanjaan atau Mal karena adanya pandemi lalu. Untuk itu Mal Ciputra memanfaatkan kontenkonten yang ada di aplikasi TikTok dengan mempromosikan program dan event-event yang ada. Dalam penelitian ini bertujuan untuk. menganalisa Pemanfaatan Aplikasi Media Sosial TikTok oleh Mal Ciputra Jakarta dalam Meningkatkan Kepercayaan Pengunjung. Penelitian ini merupakan penelitian studi kasus dengan menggunakan pendekatan kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pemanfaatan media sosial TikTok yang dilakukan Mal Ciputra Jakarta ingin menjadikan TikTok sebagai saluran komunikasi yang kuat sebagai sarana promosi dan mendekatkan diri dengan calon pengunjung setia Mal Ciputra Jakarta dengan menyesuaikan komponen 4 C yakni : Context (konteks), Communication (Komunikasi), Collaboration (Kolaborasi), dan Connection (Koneksi) . Fokus pada akses media sosial ini menunjukkan bahwa Mal Ciputra Jakarta mampu bersaing dalam memanfaatkan teknologi digital sebagai alat untuk memperluas jangkauan dan meningkatkan interaksi dengan audiens mereka. Kata Kunci : Kepercayaan Pengunjung, TikTok, Pemanfaatan Media Sosial

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 24 070
NIM/NIDN Creators: 44217120131
Uncontrolled Keywords: Kepercayaan Pengunjung, TikTok, Pemanfaatan Media Sosial
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 650.1-650.9 Standard Subdivisions of Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Subdivisi Standar Dari Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 22 Mar 2024 03:03
Last Modified: 22 Mar 2024 03:03
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/87374

Actions (login required)

View Item View Item