ANALISIS PERSONAL BRANDING BRANDO FRANCO WINDAH DALAM CHANNEL YOUTUBE WINDAH BASUDARA

MARSELINDO, ARFAN (2024) ANALISIS PERSONAL BRANDING BRANDO FRANCO WINDAH DALAM CHANNEL YOUTUBE WINDAH BASUDARA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (367kB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (62kB)
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (266kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (222kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (158kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (55kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (163kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (188kB)

Abstract

Personal branding is an activity to build public perception of a person based on the person's personality, abilities or values, etc. Personal branding is needed by a content creator because in the process of personal branding it brings competence and uniqueness that is in a person and is used as an identity that is unique and attached to that person which functions as a differentiator between one person and another. The purpose of this study is to find out and describe how Brando Franco Windah's personal branding on the Windah Basudara Youtube channel is based on Peter Montoya's eight personal branding concepts. The paradigm used in this study is constructivism with a qualitative approach through qualitative content analysis methods. In this study, the research subject was the Windah Basudara Youtube channel with the unit of analysis, namely 16 videos on the Windah Basudara Youtube channel. The method has been determined by the researchers. The method used by researchers in obtaining data is through observation and documentation. The data analysis technique used is data reduction, data presentation and drawing conclusions. For data validity checking techniques using source triangulation. The results of this study are that personal branding carried out by Brando Franco Windah on the Windah Basudara Youtube channel fulfills all elements of Montoya's personal branding theory. Of the 8 elements found, the researcher found that the elements of specialization, elements of difference, elements of consistency, and determination are the strengths of Brando Franco Windah's personal brand on the Windah Basudara Youtube channel. Keywords: Personal brand, Content Creator, Youtube Personal branding ialah kegiatan untuk membangun persepsi publik terhadap diri seseorang berdasarkan kepribadian, kemampuan, atau nilai-nilai, dan lain-lain yang dimiliki orang tersebut. Personal branding dibutuhkan oleh seorang konten kreator karena dalam proses personal branding membawa kompetensi dan keunikan yang terdapat dalam diri seseorang dan dijadikan sebuah identitas yang khas dan melekat pada orang tersebut yang berfungsi sebagai pembeda antara satu orang dengan orang lainnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menggambarkan bagaimana personal branding Brando Franco Windah dalam channel Youtube Windah Basudara berdasarkan delapan konsep personal branding Peter Montoya. Paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalah konstruktivisme dengan pendekatan kualitatif melalui metode analisis isi kualitatif. Pada penelitian ini, subjek penelitiannya adalah channel Youtube Windah Basudara dengan unit analisis yaitu 16 video di channel Youtube Windah Basudara Metode yang sudah peneliti tentukan. Metode yang digunakan oleh peneliti dalam memperoleh data adalah melalui observasi dan dokumentasi. Teknik analisis data yang digunakan adalah reduksi data, penyajian data dan menarik kesimpulan. Untuk teknik pemeriksaan keabsahan data menggunakan triangulasi sumber. Hasil dari penelitian ini yaitu personal branding yang dilakukan oleh Brando Franco Windah di channel Youtube Windah Basudara memenuhi seluruh unsur teori personal branding Montoya. Dari 8 unsur yang ditemukan, peneliti menemukan bahwa unsur spesialisasi, unsur perbedaan, unsur konsistensi, serta keteguhan menjadi kekuatan personal brand Brando Franco Windah dalam channel Youtube Windah Basudara. Kata Kunci : Personal brand, Konten Kreator, Youtube

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 24 042
NIM/NIDN Creators: 44219010121
Uncontrolled Keywords: Personal brand, Konten Kreator, Youtube
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 154 Subconscious and Altered States and Process/Psikologi Bawah Sadar > 154.6 Sleep Phenomena/Fenomena Tidur > 154.63 Dreams/Mimpi > 154.634 Analysis/Analisis
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan
900 Geography and History/Sejarah, Geografi dan Disiplin Ilmu yang Berkaitan > 920 Biography, Obituary/Biografi, Obituari > 929 Genealogy, names, insignia > 929.9 Forms of Identifications/Bentuk-bentuk Identifikasi > 929.95 Service arks and Trademarks/Tanda Layanan dan Merk
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 13 Feb 2024 03:26
Last Modified: 13 Feb 2024 03:26
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/86045

Actions (login required)

View Item View Item