ERLANGGA, ARI (2023) PERSONAL BRANDING DAVID GADGETIN MELALUI SOSIAL MEDIA YOUTUBE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (484kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (141kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (272kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (478kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (104kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (155kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (433kB) |
Abstract
Personal branding is a process in shaping audience perception of aspects owned in a person, as well as personality, abilities and values how all of it can create a positive and good perception of society that can be used as a marketing tool. Personal branding refers to the process of building one's public charm for one's own audience and coupled with the existence of YouTube is the most popular social media today. Youtube is one of the platforms that is proven to be able to make personal branding effective YouTube, interestingly some popular youtube channels are not managed by large companies or celebrities but ordinary people who have varied content such as one of them by reviewing goods, products or making daily blog videos and usually people who create content on youtube are called "youtubers". This YouTuber represents himself with a personal channel that includes his name, avatar or videos or content created. One of them is David Gadgetin who became a YouTuber and did his personal branding on YouTube. The theoretical concept used in this study is to use the concept of personal branding and personal branding characteristics and there are several theories in this study, such as new media and doing personal branding in social media. This research uses positivism pradigma and qualitative research methods. Research data was obtained by conducting in-depth interviews and observations. Researchers used triangulated data analysis of sources. The results of this study explain that David Gagdetin's personal branding carried out by David Gadgetin through YouTube social media is to apply the concept of personal branding and have personal branding characteristics in it to be more effective in doing personal branding through the Gadgetin youtube account. Keywords: Personal Branding, New Media, Social Media, Youtube, Youtuber Personal branding merupakan sebuah proses dalam membentuk persepsi khalayak terhadap aspek-aspek yang dimiliki pada seseorang, seperti halnya yaitu kepribadian, kemampuan dan nilai-nilai bagaimana semua itu dapat menciptakan persepsi yang positif dan baik dari masyarakat yang dapat digunakan sebagai sebuah tools pemasaran. Personal branding mengacu pada proses membangun pesona publik sesorang untuk audiens nya sendiri dan ditambah dengan adanya YouTube menjadi media sosial yang paling diminati saat ini. Youtube menjadi salah satu platform yang terbukti bisa membuat personal branding menjadi efektif YouTube, menariknya beberapa channel youtube popular tidak dikelola oleh perusahaan besar maupun selebriti tetapi orang orang biasa yang memiliki konten bervariasi seperti salah satunya dengan me-review barang, produk ataupun membuat video daily blog dan biasanya orang-orang yang membuat konten didalam youtube disebut dengan “youtuber”. Youtuber ini merepresentasikan dirinya dengan channel pribadi yang meliputi nama, avatar yang ada maupun video atau konten yang dibuat. Salah satunya David Gadgetin yang menjadi youtuber dan melakukan personal branding-nya di dalam youtube. Konsep teori yang digunakan pada penelitian ini adalah dengan menggunakan konsep personal branding dan karakteristik personal branding dan terdapat beberapa teori pada penelitian ini yaitu seperti New Media dan melakukan personal branding dalam sosial media. Penelitian ini menggunakan pradigma positivisme dan metode penelitian kualitatif. Data penelitian diperoleh dengan melakukan wawancara mendalam (indepth interview) dan observasi. Peneliti menggunakan analisa data triangulasi sumber. Hasil penelitian ini menjelaskan bahwa David Gagdetin personal branding yang dilakukan David Gadgetin melalui sosial media youtube adalah dengan menerapkan konsep personal branding dan memliki karakteristik-karakteristik personal branding di dalamnya agar lebih efektif dalam melakukan personal brandingnya melalui akun youtube Gadgetin. Keyword: Personal Branding, New Media, Social Media, Youtube, Youtuber
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 184 |
NIM/NIDN Creators: | 44218110111 |
Uncontrolled Keywords: | Personal Branding, New Media, Social Media, Youtube, Youtuber |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 08 Nov 2023 07:22 |
Last Modified: | 08 Nov 2023 07:22 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/84012 |
Actions (login required)
View Item |