HANDAYANI, NIA SATIFA (2023) STRATEGI PRODUKSI PODCAST SUARA HATI ISTRI DI VIDIO.COM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
Text (COVER)
01. Hal Cover.pdf Download (565kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02. Abstrak.pdf Download (224kB) |
|
Text (BAB I)
03. Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (400kB) |
|
Text (BAB II)
04. Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
|
Text (BAB III)
05. Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (241kB) |
|
Text (BAB IV)
06. Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07. Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (271kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (315kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (974kB) |
Abstract
The Suara Hati Istri Podcast is a talk show program that airs on the Vidio.com platform at prime time on Wednesdays at 19:00 which presents speakers with very diverse themes that attract the interest of the public looking for entertainment and experiences on their smartphone or laptop devices, which impresses them. easier and easier to carry anywhere and anytime. One of the Vidio.com platforms by broadcasting the Voice of the Wife Podcast. The story of the twists and turns of domestic life at this time. The purpose of this study was to find out the Production Strategy for the Suara Hati Istri Podcast at Vidio.com. This type of research is qualitative research by observing as participants, and in-depth interviews with three key informants and informants from the team assigned to the Suara Hati Istri Podcast. The results of this study contain interview data that researchers conducted with informants using the in-depth interview method, using Morissan's theory which classifies three things that are carried out in the production strategy, namely Pre-production, Production and Post-production. Based on the results of the research and observations that the researchers have done, in this study the researchers found that in the Voice of the Wife's Podcast Production strategy there is a Two-Way Communication Strategy that Utilizes Business Opportunities and Presents Journalistic Ethics. Keywords: Production Strategy. Platforms, Podcast. Podcast Suara Hati Istri adalah program talkshow yang tayang di platform Vidio.com pada jam prime time pada hari rabu pukul 19:00 yang menghadirkan narasumber dengan tema yang sangat beragam yang menarik minat masyarakat mencari hiburan dan pengalaman di perangkat smartphone atau laptop mereka, yang terkesan lebih mudah dan gampang untuk di bawa kemana saja dan kapan saja. Salah satu platform Vidio.com dengan menayangkan Podcast Suara Hati Istri. Kisah kehidupan lika liku kehidupan rumah tangga di saat ini. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Strategi Produksi Podcast Suara Hati Istri di Vidio.com. Tipe penelitian ini adalah Penelitian kualitatif dengan melakukan observasi sebagai partisipan, dan wawancara secara mendalam dengan tiga narasumber key informan dan informan dari tim yang bertugas di Podcast Suara Hati Istri. Hasil dari penelitian ini berisi data wawancara yang peneliti lakukan bersama informan dengan metode wawancara mendalam (in-depth interview), dengan menggunakan teori Morissan yang mengkasifikasikan tiga hal yang dilakukan dalam strategi produksi , yaitu Praproduksi, Produksi dan Pascaproduksi. Berdasarkan hasil penelitian dan observasi yang telah peneliti lakukan, maka dalam penelitian tersebut peneliti mendapatkan bahwa didalam trategi Produksi Podcast Suara Hati Istri terdapat Strategi Komunikasi Dua Arah yang Memanfaatkan Pluang Bisnis dan Memaparkan Etika Jurnalistik. Kata kunci : Strategi Produksi. Platform, Podcast.
Actions (login required)
View Item |