AURORA, ANJELA CHINTA (2023) PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA PROMOSI (STUDI DESKRIPTIF PADA AKUN INSTAGRAM DAY TRANS). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
1. COVER.pdf Download (468kB) |
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (97kB) |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (307kB) |
|
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (255kB) |
|
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (146kB) |
|
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (317kB) |
|
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (81kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
9. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (464kB) |
Abstract
Social media is a place for business people to carry out online promotions because it can reach the wider community, in the era of technological advances it is more time efficient, and efficient in the economy reducing company production costs such as relatively cheap advertising costs. This study aims to determine the use of social media Instagram as a promotional media carried out by Day Trans through the Instagram account @daytrans.co.id. This study uses a qualitative descriptive research method. The data collection technique is through in-depth interviews and documentation by collecting images through social media on the Instagram account @daytrans.co.id. This study examines how users of The Circular Model of Some created by Regina Luttrell have four aspects in this model, namely Share, Optimize, Manage, and Engage on the Instagram account @daytrans.co. id. The results of this study indicate that the use of Instagram social media as a promotional medium on Day Trans has resulted in online promotion by utilizing the Instagram Ads feature as an ongoing promotion boost, Instagram is very helpful in building brand awareness, achieving in adjusting the audience that has been analyzed so that the message that are sent on target, as well as social media will leave a digital track record of all information that is easily accessible to everyone. Keywords : New Media, Social Media, Instagram, Online Promotion, The Circular Model of Some. Media sosial menjadi tempat bagi pelaku bisnis untuk melakukan promosi online karena dapat menjangkau masyarakat luas, diera kemajuan teknologi lebih efisien terhadap waktu, serta efisien dalam ekomoni mengurangi biaya produksi perusahaan seperti biaya iklan yang relatif murah. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pemanfaatan media sosial Instagram sebagai media promosi yang dilakukan Day Trans melalui akun Instagram @daytrans.co.id. Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data yaitu melalui wawancara mendalam dan dokumentasi dengan mengumpulkan gambar-gambar melalui media sosial pada akun Instagram @daytrans.co.id. Penelitian ini meneliti bagaimana pengguna The Circular Model of Some yang diciptakan oleh Regina Luttrell terdapat empat aspek didalam model ini yaitu Share (Membagikan), Optimize (Optimalisasi), Manage (Pengelolaan), dan Engage (Melibatkan) pada akun Instagram @daytrans.co.id. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa pemanfaatan media sosial Instagram sebagai media promosi pada Day Trans telah menghasilkan mengenai promosi online dengan memanfaatkan fitur Instagram Ads sebagai boost promosi yang sedang berlangsung, Instagram sangat membantu dalam membangun brand awerness, tercapainya dalam menyesuaikan audiens yang telah dianalisis sehingga pesan yang dikirimkan tepat sasaran, serta media sosial akan meninggalkan rekam jejak digital mengenai segala informasi yang mudah diakses oleh semua orang. Kata kunci : New Media, Media Sosial, Instagram, Promosi Online, The Circular Model of Some.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 155 |
NIM/NIDN Creators: | 44218110110 |
Uncontrolled Keywords: | New Media, Media Sosial, Instagram, Promosi Online, The Circular Model of Some. |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 25 Oct 2023 03:10 |
Last Modified: | 25 Oct 2023 03:10 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83227 |
Actions (login required)
View Item |