PUTRO, WIDYARTO UTOMO ENDRO (2023) AKTIVITAS PUBLIKASI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @ABOUTTNG_OFFICIAL SEBAGAI MEDIA INFORMASI MASYARAKAT WILAYAH TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (417kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (33kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (176kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (762kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (78kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (50kB) |
Abstract
The development of information and communication technology has made the number of internet users increase, including in Indonesia, besides Facebook and Twitter, a very popular and fast-growing media is Instagram. This research aims to analyze the publication activities on the @abouttng_official Instagram account in delivering information to the people of Tangerang city. This research uses the concept of public information theory developed by Nicholas in political information theory, information needs are influenced by the type of individual occupational factors, cultural factors, awareness level factors, personality factors, gender and age factors, information access factors and cost factors. The method used is descriptive qualitative data collection obtained by conducting in-depth interviews and documentation. The method used in this research is a descriptive approach, from phenomena in the Instagram social media networking group using a qualitative approach. Thus, this research was conducted using qualitative research methods and is descriptive in nature with the aim of seeking an explanation of the management of Instagram social media as a community information center for the Tangerang area by the @Abouttng_Official account. The results of this study discuss the publication activities carried out by the @abouttng_oficial Instagram account as a medium of information for the people of Tangerang city, there is some information, namely visual content, hidden gems, tourist destinations, culinary information, news, cultural festivals, The purpose of this study is to analyze and describe the publication activities on the @Abouttng_Official Instagram account in delivering information to the people of the Tangerang area. Keywords: Publication Activity, Social Media, Instagram, Abouttng_official, Descriptive Perkembangan teknologi informasi dan komunikas membuat jumlah pengguna internet semakin meningkat termasuk di indonesia selain facebook dan twitter media yang sangat populer dan tumbuh dengan cepat adalah instagram. Penelitian ini bertujun untuk menganalisis aktivitas publikasi pada akun instgram @abouttng_official dalam penyampaian informasi pada masyarakat kota Tangerang. Penelitan ini menggunakn konsep teori informasi publik yang di kembangkan oleh Nicholas dalam teori informasi politik kebutuhan informasi dipengerahui oleh jenis faktor pekerjaan individu, faktor kebudayaan, faktor tingkat kesadaran, faktor kepribadian, faktor jenis kelamin dan usia, faktor akses informasi dan faktor biaya. Metode yang digunakan kualitatif yang bersifat deskriptif pengumpulan data diperoleh dengan melakukan wawancara mendalam dan dokumentasi. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah pendekatan yang bersifat deskriptif, dari fenomena pada kelompok jejaring media sosial Instagram dengan menggunakan pendekatan kualitatif. Dengan demikian, penelitian ini dilakukan dengan metode penelitian kualitatif dan bersifat deskriptif dengan tujuan mencari penjelasan mengenai pengelolaan media sosial Instagram sebagai pusat informasi masyarakat wilayah Tangerang oleh akun @Abouttng_Official Hasil penelitian ini membahas aktivitas publikasi yang dilakukan oleh akun instagram @abouttng_oficial sebagai media informasi masyarakat kota Tangerang ,terdapat beberapa informasi yaitu konten visual, hidden gem,destinasi wisata, informasi kuliner, news, festival budaya, Tujuan dari penelitian ini untuk menganalisis dan mendeskripsikan Aktivitas publikasi pada akun Instagram @Abouttng_Official dalam penyampaian informasi pada masyarakat wilayah Tangerang. Kata Kunci : Aktivitas Publikasi, Media Sosial, Instagram, Abouttng_official, Deskriptif
Actions (login required)
View Item |