YUSUF, MUHAMMAD RUSSELL (2023) INTERAKSI SOSIAL REMAJA DI KEDAI WAJAH KOPI DALAM MEMBINA RELASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (COVER)
01 COVER.pdf Download (462kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (183kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (233kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (211kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (287kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (145kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (174kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (354kB) |
Abstract
Social communication is a major factor in adolescent life. Teens often seek social communication experiences to expand social networks, build relationships, and meet their social needs. Coffee shops are one of the popular places for teenagers to communicate socially. Social interaction can be defined as the reciprocal relationship between individuals and groups. Adolescence is a transitional period of development between childhood and adulthood that generally begins in the late teens or early twenty. In this study, the post-positivism paradigm was used. The primary data used in this study is in-depth interview Descriptive data analysis techniques in qualitative research involve the process of understanding events or phenomena from data obtained through interviews and direct observations in the field. Based on the results of the study, researchers found that the experiences and social interactions of informants have a large role in creating meaning from the opinions of informants one and another, researchers found a relationship between two or more individual humans, where the behavior of one individual influences, changes, or improves the behavior of other individuals, or vice versa. Keywords : Social interaction, Coffee shop, Teen Komunikasi sosial merupakan faktor utama dalam kehidupan remaja. Remaja sering kali mencari pengalaman komunikasi sosial untuk memperluas jaringan sosial, membangun hubungan, dan memenuhi kebutuhan sosial mereka. Kedai kopi merupakan salah satu tempat yang populer bagi remaja untuk berkomunikasi sosial. Interaksi sosial dapat didefinisikan sebagai hubungan timbal balik antara individuindividu maupun kelompok-kelompok. Remaja adalah masa transisi perkembangan antara masa kanak-kanak dan dewasa yang pada umumnya dimulai pada usia akhir belasaan tahun atau awal dua puluh tahun. Dalam penelitian ini, digunakan paradigma post positivisme. Data primer yang digunakan dalam studi ini adalah Wawancara mendalam (in-depth interview) Teknik analisis data deskriptif dalam penelitian kualitatif ini melibatkan proses pemahaman kejadian atau fenomena dari data yang diperoleh melalui wawancara dan pengamatan langsung di lapangan. Berdasarkan hasil penelitian, peneliti menemukan bahwa pengalaman dan interaksi sosial dari para informan memiliki peranan yang besar dalam terciptanya makna dari opini informan satu dan lainnya, peneliti menemukan hubungan antara dua atau lebih individu manusia, dimana kelakuan individu yang satu mempengaruhi, mengubah, atau memperbaiki kelakuan individu yang lain, atau sebaliknya. Kata Kunci : Interaksi sosial, Kedai kopi, Remaja
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 125 |
NIM/NIDN Creators: | 44219010001 |
Uncontrolled Keywords: | Interaksi sosial, Kedai kopi, Remaja |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | CALVIN PRASETYO |
Date Deposited: | 13 Oct 2023 01:40 |
Last Modified: | 13 Oct 2023 01:40 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82431 |
Actions (login required)
View Item |