Hartini, Sri (2021) PENGARUH KOMPENSASI, MOTIVASI DAN KOMITMEN ORGANISASI TERHADAP KINERJA PADA TENAGA PENDIDIK DAN KEPENDIDIKAN (Studi pada SMP dan SMK Al Hamidiyah Jakarta Barat). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER - sri hartini.pdf Download (4MB) |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1 - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (365kB) |
|
Text (BAB II)
03 BAB 2 - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (303kB) |
|
Text (BAB III)
04 BAB 3 - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (387kB) |
|
Text (BAB IV)
05 BAB 4 - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (579kB) |
|
Text (BAB V)
06 BAB 5 - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (156kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (181kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN - sri hartini.pdf Restricted to Registered users only Download (641kB) |
Abstract
This study aims is to analyze the effect of compensation, motivation and organizational commitment on the performance of teachers and education at Al Hamidiyah Middle School and Vocational High School. The object of this research is the teaching and education staff at SMP and SMK Al Hamidiyah. This research was conducted on 60 respondents using a quantitative descriptive approach. Determination of sample size using saturated sample technique, namely taking the entire population. Methods of data collection using a survey method, with the research instrument is a questionnaire. The approach used in this research is the Structural Equation Model (SEM) with the Smart-PLS analysis tool. This study proves that compensation has a positive and significant effect on the performance of educators and education. Motivation has a positive and significant effect on the performance of educators and education. Organizational commitment has a positive and significant effect on the performance of educators and education. Keywords: Compensation, Motivation, Organizational Commitment, Performance of Teacher and Educational Staff. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh kompensasi, motivasi dan komitmen organisasi terhadap kinerja pada tenaga pendidik dan kependidikan SMP dan SMK Al Hamidiyah. Objek penelitian ini adalah tenaga pendidik dan kependidikan di SMP dan SMK Al Hamidiyah. Penelitian ini dilakukan terhadap 60 responden dengan menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif. Penentuan ukuran sampel menggunakan teknik sampel jenuh yaitu mengambil keseluruhan populasi. Metode pengumpulan data menggunakan metode survey, dengan instrument penelitian adalah kuesioner. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah Structural Equation Model (SEM) dengan alat analisis Smart-PLS. Penelitian ini membuktikan bahwa kompensasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pendidik dan kependidikan. Motivasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pendidik dan kependidikan. Komitmen organisasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pendidik dan kependidikan. Kata Kunci: Kompensasi, Motivasi, Komitmen Organisasi, Kinerja Tenaga Pendidik dan Kependidikan
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 43116120053 |
Uncontrolled Keywords: | Kompensasi, Motivasi, Komitmen Organisasi, Kinerja Tenaga Pendidik dan Kependidikan |
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 155 Differential and Developmental Psychology/Psikologi Diferensial dan Psikologi Perkembangan > 155.9 Environmental Psychology/Psikologi Lingkungan 800 Literatures/Kesusastraan > 800. Literatures/Kesusastraan > 801 Philosophy and Theory of Literatures/Filsafat dan Teori Kesusastraan > 801.3 Value, Influence, Effect/Nilai, Pengaruh, Efek |
Divisions: | Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen |
Depositing User: | ASHAIDAH AZLYA PUTRI |
Date Deposited: | 12 Jul 2023 03:48 |
Last Modified: | 12 Jul 2023 03:48 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/79028 |
Actions (login required)
View Item |