STEVANUS, DANIEL (2023) PENGARUH GAYA HIDUP TERHADAP PENGAMBILAN KEPUTUSAN KHALAYAK PENGGUNA IPHONE DI JAKARTA BARAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (288kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (121kB) |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (58kB) |
|
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
|
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (135kB) |
|
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (46kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (47kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (392kB) |
Abstract
Today's society has a lifestyle that tends to want to be seen as having a life that is luxurious, comfortable, has facilities, and is all-sufficient. This is what people do so they are not considered outdated by other people. So that people's lifestyles that follow the times lead to hedonistic behavior which is very closely related to the way people use Iphone products. This study aims to determine the effect of lifestyle on audience decision making in using the Iphone. The uses and gratification theory explains that psychological and social needs will lead to certain expectations, which will lead to patterns of media exposure that involve other activities and cause fulfillment of needs and other consequences. This theory is related to this research, where exposure to the use of the Iphone among the community is not only to meet the social needs of the community in terms of communication, it is also to meet the psychological needs of the community, namely to improve the lifestyle they have. The type of research used is explanatory, with a quantitative approach. The method used was a survey of the people of West Jakarta in 2022. Where the researchers collected data primarily by distributing questionnaires to 100 respondents using a purposive sampling technique. The results of this study indicate that lifestyle has a positive and significant influence on the decision making of Iphone users in West Jakarta, where the amount of influence exerted is 56,8%, while the remaining 43,2% is explained by other variables not examined in this study. Keywords: Lifestyle, Decision Making, Iphone Users Masyarakat kini memiliki gaya hidup yang cenderung ingin dilihat memiliki hidup yang mewah, enak, berfasilitas, serta serba berkecukupan. Hal ini masyarakat lakukan agar tidak dianggap ketinggalan zaman oleh masyarakat lain. Sehingga gaya hidup masyarakat yang mengikuti perkembangan zaman mengarah pada perilaku hedonisme sangat berkaitan erat dengan cara masyarakat terhadap penggunaan produk Iphone. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh gaya hidup terhadap pengambilan keputusan khalayak dalam menggunakan Iphone. Uses and gratification theory menjelaskan bahwa kebutuhan secara psikologi dan sosial akan menimbulkan harapan tertentu, yang akan membawa pada pola terpaan media yang melibatkan kegiatan lain serta menimbulkan pemenuhan kebutuhan dan akibat-akibat lain. Teori ini berkaitan dengan penelitian ini, dimana terpaan penggunaan Iphone dikalangan masyarakat selain untuk memenuhi kebutahan masyarakat secara sosial dalam hal berkomunikasi, juga untuk memenuhi kebutuhan masyarakat secara psikologis yaitu untuk meningkatkan gaya hidup yang dimiliki. Tipe penelitian yang digunakan adalah eksplanatif, dengan pendekatan kuantitatif. Metode yang digunakan adalah survey pada masyarakat Jakarta Barat pada tahun 2022. Dimana peneliti mengumpulkan data secara primer yaitu menyebarkan kuesioner kepada 100 responden dengan menggunakan teknik purposive sampling. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa gaya hidup memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadap pengambilan keputusan khalayak pengguna Iphone di Jakarta Barat, dimana besaran pengaruh yang diberikan adalah 56,8%, sedangkan sisanya sebesar 43,2% dijelaskan oleh variabel lain yang tidak diteliti pada penelitian ini. Kata Kunci : 44118110019
Actions (login required)
View Item |