MARDWIANSYAH, AIDHIL (2020) PERANCANGAN MEDIA VISUAL PROMOSI JASA TERAPI HYPNOSOLUTION. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (341kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (241kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (318kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (57kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (691kB) |
Abstract
Through the years, new type of business has surfaced. Not only business that sell product which sell things, but also products in the form of services. The problem that choosen as the topic is about the lack of interest, see at, to come, read and known the promotion media that the Services had that people still don’t know, and usually come from some government establishment that gave them permission to do the service business without their introduction and promotion done. One of those service business is Hypnosolution therapy, which is a therapy that use hypnotic in the method. The designing method that was used is Illustration technique and was choosen because it’s more effective for promoting the services product. Using the Illustration technique, then comes determining what visual style, visual language and also visual elements that suitable for the media that will be informative and effective when used as promotion. The result that came from designing process is visual promotion with Instagram as media that already tested to promote Hypnosolution therapy service to public with informative and effective visual ization, and the feedback response that received state that the design in more informative and effective to accept for the mass. Keywords : Ilustrations, promotions, Service Product Seiring perkembangan zaman, usaha-usaha baru muncul di kalangan masyarakat. Bukan hanya usaha yang menjual produk barang, tapi juga banyaknya yang menjual produk berupa pelayanan atau jasa. Permasalahan yang di ambil terkait dari kurangnya minat melirik, mendatangi, melihat, membaca dan mengetahui media promosi yang dimiliki jasa–jasa yang masih tidak banyak orang tau, dan biasanya berdiri dari suatu lembaga pemerintahan yang memberi izin mereka untuk melakukan kegiatan jasa tanpa adanya perkenalan atau promosi yang dilakukan. Salah satu nya adalah produk jasa terapi Hypnosolution, yang menggunakan metode Hypnotheraphy dalam penanganannya. Pada metode perancangan yang digunakan adalah menggunakan teknik visual ilustrasi dikarenakan lebih efektif dalam membantu menyampaikan produk jasa. Dalam menggunakan teknik ilustrasi diperhatikanlah pemilihan gaya visual, bahasa visual serta elemen-elemen visual apa yang nantinya akan sesuai pada penggunaan media yang lebih informatif dan efektif dalam menyampaikan promosi tersebut. Dari hasil perancangan tersebut berupa visual promosi dengan media Instagram yang sudah diuji coba untuk memperkenalkan keunggulan jasa terapi hypnosolution kepada masyarakat sekitar dengan visualisasi yang lebih informatif dan efektif, lalu hasil respon yang diterima menyatakan bahwa desain sudah lebih informatif dan efektif dengan diterimanya dimata masyarakat. Kata Kunci : Ilustrasi, promosi, produk jasa
Actions (login required)
View Item |