ALKHAFIZ, QORRY (2020) PERANCANGAN FOTOGRAFI SEBAGAI ALAT PROMOSI BRAND AGATHA APRILIA COLLECTION. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
a COVER - Daftar Lampiran FIX.pdf Download (406kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
b. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
||
Text (BAB II)
c. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (329kB) |
||
Text (BAB III)
d. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (360kB) |
||
Text (BAB IV)
e. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (959kB) |
||
Text (BAB V)
f. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (403kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
g. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
h. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (410kB) |
Abstract
This design aims to provide information related to the value of products owned by a brand and provide a positive communication approach to the target consumer by creating a photo content that contains positive activities that can inspire the quarantine period. For the effort of designing the photographic work that is to be created, the writer uses several theories including promotional theory, advertising theory, photography theory, color theory, photogra phy element theory, photography composition theory, photography light theory, sharp photography space theory, typographic theory, and layout theory. The results of this design can be concluded that the technical used in this work is dominant using the rule of third composition, the colors used tend to use colors that come from nature, namely earth tone. And the light technique used is the dominant natural light, so that it aims to create a natural impression on the products of an ethnic fashion brand. Keywords: Photography, Promotion, Brand, Fashion. Perancangan ini bertujuan untuk memberikan informasi terkait nilai produk yang dimiliki sebuah brand serta memberikan pendekatan komunikasi yang positif kepada target konsumen dengan menciptakan sebuah konten foto yang berisikan aktifitas positif yang dapat menginspirasi dimasa karantina. Untuk upaya perancangan karya fotografi yang ingin diciptakan, penulis menggunakan beberapa teori diantaranya adalah teori promosi, teori iklan, teori fotografi, teori warna, teori elemen fotografi, teori komposisi fotografi, teori cahaya fotografi, teori ruang tajam fotografi, teori tipografi, dan teori layout. Hasil perancangan ini dapat diperoleh kesimpulan bahwa teknis yang digunakan pada karya ini dominan menggunakan komposisi rule of third, warna yang digunakan cenderung menggunakan warna yang berasal dari alam, yaitu earth tone. Serta teknik cahaya yang digunakan adalah dominan cahaya natural, agar bertujuan menciptakan kesan alami pada produk sebuah brand fashion ethnic. Kata Kunci: Fotografi, Promosi, Brand, Fashion.
Actions (login required)
View Item |