NURSANTI, VANNY (2023) PERENCANAAN STRATEGIS MEDIA SOSIAL INSTAGRAM BEN'SPIZZERIA SEBAGAI MEDIA PROMOSI UNTUK MENINGKATKAN BRAND AWARENESS PERIODE JULI - SEPTEMBER 2022. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (587kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (169kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (219kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (546kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (267kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (171kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Ben's Pizzeria is a food brand founded by Gendra Tri Nugraha Sjafwan. Ben's Pizzeria is located at Jalan Wijaya IX No. 6A, Banten. Ben's Pizzeria also has several menus that focus on authentic Italian pizza flavors. The location of the place which is close to the capital city, makes the need for the use of social media and the internet in general the main thing. The method used in this project is the method of making applicative work, the writer as a strategic planner is in charge of creating planning content and creating a schedule for uploading content on Ben's Pizzeria Instagram social media. The project is carried out based on a client brief that has been prepared together with Ben's Pizzeria. The purpose of strategic planning for Instagram social media is to increase brand awareness on Ben's Pizzeria's Instagram social media account. In this applicative project, the author has created some interesting content for Instagram social media, including giveaways, games on Instagram Story and Instagram Feed, to making purchases on the links that have been provided in Instagram Story content. All content planning results that the author has made have received approval and are the result of brainstorming between the team and the brand. The result of strategic planning in creating audience interest is by going through calendar content and pillar content that has been approved by the client and then uploading it according to a predetermined schedule for 3 months. The result is that prospective consumers see the content and there is interaction with the content that has been made according to the wishes of the client, namely the insight has 3.47% with the number of followers 694 before the promotion to 878 followers and the engagement rate increased by 2.37% to 6.20% this result is more than what the zodiac team and clients want, so that it can show brand value and attract the audience to know about Ben's Pizzeria. Keywords: Strategic Planning, Instagram, Promotion, Brand Awareness, Ben's Pizzeria Ben’s Pizzeria adalah sebuah brand makanan yang dirikan oleh Gendra Tri Nugraha Sjafwan. Ben’s Pizzeria ini bertempat di Jalan Wijaya IX No. 6A, Banten. Ben’s Pizzeria ini juga memiliki beberapa menu yang berfokus pada keotentikan rasa pizza khas Italia. Lokasi tempat yang berada dekat dengan ibu kota, menjadikan kebutuhan akan penggunaan sosial media dan internet pada umumnya menjadi hal utama. Metode yang digunakan dalam project ini adalah metode pembuatan karya aplikatif, penulis sebagai perencana strategis bertugas dalam membuat konten planning dan membuat jadwal unggah konten pada media sosial instagram Ben’s Pizzeria. Project yang dilakukan berdasarkan pada client brief yang sudah disusun bersama dengan pihak Ben’s Pizzeria. Tujuan perencanaan strategis media sosial instagram ini adalah untuk meningkatkan brand awarness pada akun media social Instagram Ben’s Pizzeria. Project aplikatif ini penulis sudah membuat beberapa konten menarik untuk media sosial instagram diantaranya seperti Giveaway, Games pada Instagram Story maupun Instagram Feed, hingga melakukan pembelian pada Link yang telah diberikan di konten Instagram Story. Semua hasil perencanaan konten yang penulis dibuat sudah mendapatkan persetujuan dan merupakan hasil brainstorming antara pihak tim dengan pihak brand. Hasil dari perencanaan strategis dalam menciptakan ketertarikan audiens yaitu dengan melalui konten kalender dan konten pillar yang sudah di setujui oleh pihak klien lalu menguploadnya sesuai dengan jadwal yang sudah ditentukan selama 3 bulan. Hasilnya calon konumen melihat konten tersebut dan adanya interaksi pada kontenkonten yang sudah dibuat berjalan sesuai dengan keinginan klien yaitu insight nya memiliki 3.47% dengan jumlah followers 694 sebelum promosi menjadi 878 followers dan meningkatnya engagement rate sebesar 2.37% menjadi 6.20% hasil ini lebih dari yang tim zodiac dan klien inginkan, sehingga hal tersebut dapat menunjukan value brand dan menarik audiens untuk mengetahui Ben’s Pizzeria. Kata kunci : Perencanaan Strategis, Instagram, Promosi, Brand Awareness, Ben’s Pizzeria
Actions (login required)
View Item |