PERENCANAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM WEDDING ORGANIZER RAY MICHAEL ENTERTAINMENT UNTUK MEMBANGUN BRAND AWARENESS (Januari - Maret 2022)

AZIZAH, NUR FAJERIN (2023) PERENCANAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM WEDDING ORGANIZER RAY MICHAEL ENTERTAINMENT UNTUK MEMBANGUN BRAND AWARENESS (Januari - Maret 2022). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (9MB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (33kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (211kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (230kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (202kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (137kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (89kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

The development of social media is now growing very rapidly in this industrial era 4.0. Social media exists not only as an online platform for communication but also for digital marketing. One social media platform that is often a favorite of businesspeople is Instagram. Through Instagram, businesspeople can reach a broad market because it is effective in increasing brand awareness so that sales will also increase. But until now there are not a few businesses that haven't used social media, one of which is Wedding organizer Ray Michael Entertainment. In carrying out this program, the author as a planner has the responsibility to plan Instagram to be made in content, follower growth, and evaluation. The author uses Assifi and French's communication planning model as a reference for planning Instagram, to achieve awareness on Instagram Wedding organizer Ray Michael Entertainment. At the end of the implementation of this program, Wedding organizer Ray Michael Entertainment succeeded in having Instagram social media with 1,400 followers. From the survey results, this program has also achieved awareness, at the brand recognition stage, where the audience begins to recognize a brand that appears again after being reminded again through assistance. However, developing this program requires a paid strategy to achieve a wider level of brand awareness. Keywords : Instagram Planning, Social Media, Instagram, Wedding Organizer, Brand Awareness Perkembangan media sosial kini tumbuh sangat pesat di era industri 4.0 ini. Media sosial hadir tidak hanya sebagai platform online untuk berkomunikasi, namun juga untuk melakukan pemasaran digital. Salah satu platform media sosial yang sering menjadi favorit para pembisnis adalah Instagram. Melalui Instagram, para pembisnis dapat menjangkau market yang luas karena efektif untuk meningkatkan brand awareness, sehingga penjualannya pun akan mengalami peningkatan. Namun sampai saat ini tidak sedikit bisnis yang belum menggunakan media sosial, salah satunya adalah Wedding organizer Ray Michael Entertainment. Dalam menjalankan program ini, penulis sebagai perencana memiliki tanggung jawab untuk merencanakan Instagram yang akan dibuat, baik dari segi konten, pertumbuhan follower hingga evaluasi. Penulis menggunakan model perencanaan komunikasi Assifi dan French sebagai acuan untuk membuat perencanaan Instagram, untuk mencapai awareness pada Instagram Wedding organizer Ray Michael Entertainment. Di akhir pelaksanaan program ini, Wedding organizer Ray Michael Entertainment berhasil memiliki media sosial Instagram dengan jumlah follower 1400. Dari hasil survei yang dilakukan, program ini juga telah mencapai awareness, pada tahap brand recognition yang mana dimana tahap ini audience mulai mengenali suatu merek yang muncul lagi setelah dilakukan pengingatan kembali lewat bantuan. Namun untuk mengembangkan program ini butuh strategi berbayar untuk mencapai tingkatan brand awareness yang lebih luas lagi Kata Kunci : Perencanaan Instagram, Media sosial, Instagram, Wedding Organizer, Brand awareness

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/KD. 23 006
Call Number: SK/45/23/010
NIM/NIDN Creators: 44518010021
Uncontrolled Keywords: Perencanaan Instagram, Media sosial, Instagram, Wedding Organizer, Brand awareness
Subjects: 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi > 302.224 Verbal Communication/Komunikasi Verbal > 302.2242 Oral Communication/Komunikasi Oral
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.22 Kinds of Communication/Jenis-jenis Komunikasi > 302.224 Verbal Communication/Komunikasi Verbal > 302.2244 Written Communication/Komunikasi Tertulis
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 651 Office Services/Layanan Kantor > 651.7 Communication Creation and Transmission of Records/Penciptaan dan Transmisi Komunikasi Rekaman
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital
Depositing User: MILA RISKA
Date Deposited: 13 May 2023 08:19
Last Modified: 15 May 2023 06:27
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/75555

Actions (login required)

View Item View Item