PENERAPAN TEKNIK LOBBY DAN NEGOSIASI DALAM PROGRAM KAMPANYE LITERASI MEDIA SOSIAL YANG BAIK TERHADAP SIKAP SISWA DI SMAI AZ-ZAMIR TANGERANG

INDRIANI, CIPTA DEWI (2020) PENERAPAN TEKNIK LOBBY DAN NEGOSIASI DALAM PROGRAM KAMPANYE LITERASI MEDIA SOSIAL YANG BAIK TERHADAP SIKAP SISWA DI SMAI AZ-ZAMIR TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (462kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (423kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (407kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (423kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (553kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (645kB)
[img] Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (179kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (219kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

In the era of globalization today technology is growing rapidly, where there is no denying the presence of the internet is increasingly needed in daily life, both in socialization activities, education, business, etc. For the public, especially among teenagers, social media has become an opiate that keeps its users day without using social media. As a Public Relations must have the ability of lobbying and negotiating techniques. In various jobs a PR is often met with various problems that must be solved. In resolving the problem there are times when we have to lobby or conduct various negotiating meetings called as negotiations. And in this program, the service is responsible for lobbying and negotiating techniques, because in an event of course there must be the application of lobbying and negotiating techniques to achieve the objectives of the activities held. The service is tasked with establishing communication between the parties involved in this program, namely contacting partners, sponsors, media partners, and contacting the jury. The service team will hold a program with the theme " Social Media Literacy Campaign Program Against Good Student Attitudes In SMAI Az-Zamir Tangerang. Armed with the knowledge we have about communication science, we hope that Az-Zamir Tangerang students and students can apply the science as support to be wise and intelligent in using social media. Keywords : Lobbying and Negotiating Techniques, Social Media, Education Di era globalisasi saat ini teknologi berkembang dengan pesat, dimana tidak dapat dipungkiri hadirnya internet semakin dibutuhkan dalam kehidupan seharihari, baik dalam kegiatan sosialisasi, pendidikan, bisnis, dsb. Bagi masyarakat, khususnya di kalangan remaja, media sosial sudah menjadi candu yang membuat penggunanya tiada hari tanpa menggunakan media sosial. Sebagai seorang Public Relations wajib memiliki kemampuan teknik lobby dan negosiasi. Dalam berbagai pekerjaan seorang PR sering kali dipertemukan dengan berbagai masalah yang harus diselesaikan. Dalam menyelesaikan masalah ada kalanya kita harus melakukan lobi atau melakukan berbagai pertemuan perundingan yang disebut sebagai negosiasi. Dan didalam program ini, pengabdi bertanggungjawab dalam teknik lobi dan negosiasi ,karena didalam sebuah event tentu harus adanya penerapan teknik lobby dan negosiasi untuk mencapai tujuan dari kegiatan yang diselenggarakan. Pengabdi bertugas untuk membangun komunikasi antara pihak – pihak yang terlibat dalam program ini yaitu menghubungi pihak mitra, pihak sponsor, media partner, dan menghubungi juri. Tim pengabdi akan mengadakan sebuah program dengan tema “ Program Kampanye Literasi Media Sosial Terhadap Sikap Siswa yang Baik Di SMAI Az-Zamir Tangerang. Kami berharap agar siswa dan siswi Az-Zamir Tangerang dapat menerapkan ilmu tersebut sebagai penunjang untuk dapat bijak dan cerdas dalam menggunakan media sosial. Kata kunci: Teknik Lobby dan Negosiasi, Media Sosial, Edukasi

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/PR. 19 026
Call Number: SK/42/21/010
NIM/NIDN Creators: 44216010037
Uncontrolled Keywords: Teknik Lobby dan Negosiasi, Media Sosial, Edukasi
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 004 Data Processing, Computer Science/Pemrosesan Data, Ilmu Komputer, Teknik Informatika
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi > 302.24 Content/Isi Komunikasi
600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat
Depositing User: MILA RISKA
Date Deposited: 04 Mar 2023 07:01
Last Modified: 04 Mar 2023 07:01
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/74679

Actions (login required)

View Item View Item