ANANDI, ADITYA RAFFI (2022) PERANCANGAN DAN PENDAMPINGAN STRATEGI PROMOSI PENJUALAN PADA UMKM KEBAB KIBOBS DALAM MEMBANGUN BRAND AWARENESS PERIODE MARET 2021 – JUNI 2022. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (551kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (174kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (330kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (338kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (256kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (990kB) |
||
Text (BAB VI)
08 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (176kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (203kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (653kB) |
Abstract
Currently MSMEs or Micro, Small and Medium Enterprises are the most widely run businesses by the Indonesian people, MSMEs also play an important role in economic growth in Indonesia. Promoting on social media itself is the first step that can create brand awareness, it can help MSMEs in disseminating products and getting audiences more Brand awareness is the ability of a potential buyer to recognize or recall a brand as part of a certain product category. In this case, conveying information about a kebab kibobs product that still uses word of mouth and requires a promotional strategy on Instagram to increase brand awareness in the buyer's ability to recognize the brand, starting from instilling the brand in the minds of consumers by carrying out brand activation strategies such as creating photo or video to introduce products and help keep sales stable. Keywords: MSME, Social Media, Brand Awareness, Creative Strategy. Saat ini UMKM atau Usaha Mikro, Kecil dan Menengah merupakan usaha yang paling banyak dijalankan oleh masyarakat Indonesia, UMKM juga berperan penting dalam pertumbuhan ekonomi di Indonesia. Melakukan promosi di media sosial sendiri merupakan langkah awal yang dapat menciptakan brand awareness, hal tersebut dapat membantu UMKM dalam menyebar luaskan produk dan mendapatkan audience lebih banyak lagi. Brand awareness adalah kesanggupan seorang calon pembeli untuk mengenali atau mengingat kembali suatu merek sebagai bagian dari suatu kategori produk tertentu. Dalam hal ini, menyampaikan informasi sebuah produk kebab kibobs yang masih menggunakan komunikasi word of mouth dan membutuhkan strategi promosi di Instagram untuk meningkatkan brand awareness dalam kemampuan pembeli untuk mengenali brand mulai dari menanamkan merek dibenak konsumen dengan melakukan strategy brand activation seperti membuat konten foto atau video untuk memperkenalkan produk serta membantu penjualan agar tetap stabil. Kata Kunci: UMKM, Media Sosial, Brand Awareness, Strategi Kreatif.
Actions (login required)
View Item |