DAFFA, KHALIF (2022) PERANCANGAN REBRANDING IDENTITAS VISUAL PADA PERUSAHAAN ARKA NURMAS KARYA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (150kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (49kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (81kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (230kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 KEPUSTAKAAN.pdf Restricted to Registered users only Download (19kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
Abstract
Arka Nurmas Karya is a company that runs in the Contractor field that offers services such as Architecture, Interior, and Property with coverage in Indonesia, especially in the Jakarta area. In this design, it aims to change the identity of Arka Nurmas Karya in the form of a logo, slogan and several other supporting media so that it can make a professional company, provide a good image so that it can increase trust to clients if you want to use the services of Arka Nurmas Karya This design uses qualitative methods through approaches such as researching and analyzing the company Arka Nurmas Karya, with data collection techniques through owner interviews as primary data, and websites as secondary data. From the data, it can be continued to analyze SWOT and make a Mind Map to determine the concept of designing a visual identity redesign. The concept display is in the form of a sturdy, modern, and simple style that fits the company's segmentation. The result of this design is a logo work with GSM Book as a company guide and several other supporting media. This design is expected to be a piece of information to introduce Arka Nurmas Karya Contractor widely. KeyWord: Visual Identity, Rebranding, Logos, Arka Nurmas Karya, Contractor Arka Nurmas Karya merupakan sebuah perusahaan yang berjalan dibidang Kontraktor yang menawarkan jasa seperti Arsitektur, Interior dan Properti dengan lingkupan di Indonesia khusunya didaerah Jakarta. Pada perancangan ini bertujuan untuk mengubah identias dari Arka Nurmas Karya berupa logo, slogan dan beberapa media pendukung lainnya sehingga bisa menjadikan perusahaan yang professional, memberikan citra yang baik sehingga dapat meningkatkan kepercayaan kepada client jika ingin menggunakan jasa dari Arka Nurmas Karya. Pada perancangan ini menggunakan metode kualitatif melalui pendekatan seperti meriset dan menganalisis tentang perusahaan Arka Nurmas Karya, dengan teknik pengumpulan data melalui wawancara owner sebagai data primer dan melalui website sebagai data sekunder. Dari data yang sudah dapat dilanjutkan menganalisis SWOT serta membuat Mind Mapping untuk menentukan Konsep perancangan redesain identias visual. Tampilan konsep tersebut berupa gaya kokoh, modern, serta simple yang sesuai dengan segmentasi perusahaan. Hasil dari perancangan ini berupa karya logo dengan Buku GSM sebagai pedoman perusahaan dan beberapa media pendukung lainnya. Peracangan ini diharapkan bisa menjadi sebuah informasi untuk memperkenalkan Arka Nurmas Karya Kontraktor secara luas. Kata Kunci: Identias Visual, Rebranding, Logo, Arka Nurmas Karya, Kontraktor
Actions (login required)
View Item |