HAIDI, ELDI FARHAN (2022) “CULTURE SHOCK YANG DIALAMI OLEH TOKOH ZERO BELL BOY PADA FILM THE GRAND BUDAPEST HOTEL” (Analisis Semiotika Ferdinand De Sausssure). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (293kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (21kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (197kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (126kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (192kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (19kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (77kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
Abstract
Film is a mass communication medium which is also often used as a tool to present a social reality which is presented as a media reality. The reality of the media shown in the film is the result of the construction of social reality by the filmmaker. This study aims to analyze the Culture Shock contained in the film The Grand Budapest Hotel so that it can be seen all kinds of depictions of Culture Shock contained in the film. And also how to know a film uses a sign system to describe a social reality that occurs among the community. This study uses qualitative research methods using a semiotic approach to communication. The semiotic theory used is Ferdinand De Saussure's semiotic theory. Based on the results of this study, the film The Grand Budapest Hotel is a film that describes some Culture Shock in a new place visited which is done verbally and non-verbally. Keywoards : Semiotics, Ferdinand De Saussure, Culture Shock, The Grand Budapest Hotel Film adalah media komunikasi massa yang juga sering dijadikan alat untuk menghadirkan suatu realitas sosial yang dipresentasikan sebagai realitas media. Realitas media yang ditampilkan dalam film merupakan hasil proses konstruksi realitas sosial oleh si pembuat film. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis Culture Shock yang terkandung dalam film The Grand Budapest Hotel sehingga dapat diketahui segala macam bentuk penggambaran Culture Shock yang terdapat dalam film. Dan juga mengetahui bagaimana sebuah film menggunakan sistem tanda untuk menggambarkan suatu realitas sosial yang terjadi dikalangan masyarakat. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan menggunakan pendekatan semiotika komunikasi. Adapun teori semiotika yang digunakan adalah teori semiotika milik Ferdinand De Saussure. Berdasarkan hasil dari penelitian ini, film The Grand Budapset Hotel merupakan film yang menggambarkan beberapa Culture Shock disuatu tempat baru didatangi yang dilakukan secara verbal ataupun nonverbal. Kata kunci : Semiotika, Ferdinand De Saussure, Culture Shock, The Grand Budapest Hotel
Actions (login required)
View Item |