MULIANDA, HARDIN (2022) Pengaruh Daily Vlogger Dalam Meningkatkan Minat Bisnis Di Media Digital (Survey Kepada Viewers Channel Youtube Jess No Limit RW 05 RT 04 Kedoya Selatan). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (566kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (273kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (267kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (334kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (129kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (353kB) |
Abstract
In the modern era with technological advances, the delivery of information and messages has experienced convergence by no longer relying solely on electronic and print media, but also increasingly reaching out to social media, one of which is YouTube as one of the most popular social media today. YouTube is a medium of communication and information that is needed by all people. In this study, the impact of communication is related to Uses and Effects Theory. This theory explains how the media is used and has an effect on the use of the media as a source of information. In line with this theory, the audience receives the impact after watching the content on Jess No Limit's youtube channel, giving effect to the audience. The impact received is the interest in doing business. This research uses a quantitative approach with the type of explanatory research. The method used is a survey method with a questionnaire as the main instrument to obtain information from a number of respondents. The results of this study indicate that the probability level is 0.000 which is much smaller than the significance level value of 0.05 (signification level = 5%) which means Ho is rejected and Ha is accepted, or it can be concluded that there is a significant influence between the content on the channel. youtube Jess No Limit on his viewer's interest in doing business, with a correlation number of 0.539 which shows that the level of relationship (correlation) in this study is quite, positive and unidirectional. Of the several dimensions that have been described in the concept operationalization table, the one that has the most dominant influence on student interest in doing business is the information dimension of the Jess No Limit youtube channel variable with message content indicators. Keywords: Youtube, Interests, Business, Viewers Di era modern dengan kemajuan teknologi, penyampaian informasi dan pesan telah mengalami konvergensi dengan tidak lagi hanya mengandalkan media elektronik dan cetak, namun juga kian merambah pada media sosial, salah satunya adalah youtube sebagai salah satu media sosial terpopuler saat ini. youtube merupakan sebuah media komunikasi dan informasi yang sangat diperlukan oleh semua kalangan. Dalam penelitian ini, dampak komunikasi berkaitan dengan Teori Uses and Effects. Teori ini menjelaskan tentang bagaimana media itu digunakan dan menimbulkan efek atas penggunaan media tersebut sebagai sumber informasi. Sejalan dengan teori ini, khalayak menerima dampak yang ditimbulkan setelah menonton konten di channel youtube Jess No Limit, memberikan efek kepada khalayaknya. Dampak yang diterima adalah minat berbisnis. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan tipe penelitian eksplanatif. Metode yang digunakan yaitu menggunakan metode survey dengan kuisioner sebagai instrumen utama untuk mendapatkan informasi dari sejumlah responden. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa tingkat probabilitas sebesar 0,000 yakni jauh lebih kecil dari nilai taraf signifikasi sebesar 0,05 (taraf signifikasi α = 5%) yang berarti Ho ditolak dan Ha diterima, atau dapat disimpulkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara konten di channel youtube Jess No Limit terhadap Minat viewer-nya Dalam berbisnis, dengan angka korelasi sebesar 0,539 yang menunjukan bahwa tingkat hubungan (korelasi) pada penelitian ini tergolong cukup, positif dan searah. Dari beberapa dimensi yang telah di paparkan pada tabel operasionalisasi konsep, yang memiliki pengaruh paling dominan terhadap minat mahasiswa dalam berbisnis merupakan dimensi informasi dari variable channel youtube Jess No Limit dengan indikator konten pesan. Kata kunci: Youtube, Minat, Bisnis, Viewers
Actions (login required)
View Item |