UTAMI, MAULVI REDHA (2022) MOTIF PENGGUNA FITUR PEOPLE NEARBY PADA APLIKASI LINE DI KALANGAN REMAJA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (341kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (236kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (302kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (349kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (205kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (466kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (391kB) |
Abstract
A motive is a reason or impulse that drive someone to do something, such as take action, or a certainty, which is an understanding that satisfies all of a person’s motive, reasons, or urges. When humns feel the urge to create friends, one way to do it is through social media. The line application’s nearest people function is one of the most often utilized social networking applications. The nearst individuals is a function that brings together users who are looking for friends and have similar reqruitments. Can select the opposite sex based on the criteria and talk in the chat room if they have accepted or requested each other. This study focuses on the motive of users of the closest person feature, this study employs descriptive qualitative research methods such as interviews and documentation. The results of this study with the highest motive, namely the Passing Time Motive, Entertainment Motive, and convinence Motive. Keywords : Motive, Social Media, People Nearby Motif merupakan suatu alasan atau dorongan yang menyebabkan seseorang berbuat sesuatu, melakukan tindakan, atau bersikap tertentu yang merupakan suatu pengertian yang mencakupi semua penggerak, alasan atau dorongan dalam diri manusia yang menyebabkan ia bebruat sesuatu. Ketika dorongan dalam diri manusia bergerak untuk melakukan pencarian teman, maka salah satu cara untuk mencari teman yaitu menggunakan media social. Salah satu media social yang sering digunakan para remaja saat ini adalah fitur people nearby yag terdapat dalam aplikasi line. People nearby merupakan fitur yang mempertumakna para penggunanya yang memiliki kesamaan kriteria dalam menemukan teman yang diinginkannya. Pengguna dapat memilih lawan jenis yangsesuai dengan kriterianya dan dapat berkomunikasi pada ruang obrolan apabila sudah saling menerima ataupun meminta pertemanan yang diajukan. Penelitian ini berfokus pada motif pengguan fitur people nearby, jenis penelitian dalam penelitian ini adlah deskriptif kualitatif, dengan menggunakan teknik wawancara dan dokumentasi. Hasil penelitian ini dengan motif tertinggi yaitu pada Motif Passing Time, Motif Entertainment, Motif Convenience. KataKunci : Motif, Media Sosial, People Nearby
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 22 098 |
NIM/NIDN Creators: | 44217010007 |
Uncontrolled Keywords: | Motif, Media Sosial, People Nearby |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 005 Computer Programmming, Programs, Data/Pemprograman Komputer, Program, Data 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | ELMO ALHAFIIDH PUTRATAMA |
Date Deposited: | 04 Oct 2022 01:02 |
Last Modified: | 05 Oct 2022 02:16 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/69869 |
Actions (login required)
View Item |