PERANCANGAN KAMPANYE SEMUA PEREMPUAN ITU CANTIK

AZZAHRA, RENITA (2022) PERANCANGAN KAMPANYE SEMUA PEREMPUAN ITU CANTIK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (451kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (42kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB i.pdf
Restricted to Registered users only

Download (102kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (186kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (106kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (419kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (238kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (148kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (131kB)

Abstract

The beauty of women who are very diverse is not limited to physical beauty, but there are many points of view that can be seen, therefore women are the main target audience in the campaign. The trend of women's beauty is generally much influenced by the socio-cultural background of a society. Through this campaign, we can invite and provide understanding for Indonesian women to appreciate and accept their own beauty and uniqueness. Because, it is important for Indonesian women to realize that self-confidence is important in responding to the phenomenon of beauty standards that occurs. Therefore, through this campaign, we can invite and provide understanding for Indonesian women to appreciate and accept their own beauty and uniqueness. The more sophisticated technology, the presence of the internet makes it easier for users to access information without limitations on time and space. Therefore, social media Instagram makes it possible to publish this campaign supported by Tiktok which is now widely used. Key Word : Beauty Standard, Confidence, Campaign, Instagram Kecantikan kaum perempuan yang sangat beragam tidak terbatas pada kecantikan fisik, namun banyak sudut pandang yang dapat di lihat, maka dari itu kaum perempuan menjadi target audience yang utama dalam kampanye. Trend kecantikan perempuan umumnya banyak dipengaruhi oleh latar belakang sosial budaya suatu masyarakat. melalui kampanye ini dapat mengajak dan memberi pemahaman untuk wanita Indonesia untuk lebih menghargai dan menerima kecantikan diri sendiri dan keunikan yang dimilikinya. Karena, Pentingnya wanita Indonesia menyadari bahwa kepercayaan diri itu penting dalam menanggapi fenomena standar kecantikan yang terjadi. Maka dari itu, melalui kampanye ini dapat mengajak dan memberi pemahaman untuk wanita Indonesia untuk lebih menghargai dan menerima kecantikan diri sendiri dan keunikan yang dimilikinya. Semakin canggihnya teknologi, kehadiran internet memudahkan pengguna dalam mengakses infomasi tanpa batasan waktu dan ruang. Maka dari itu, media sosial Instagram memungkinkan untuk mempublikasikan kampanye ini yang didukung oleh Tiktok yang kini marak digunakan. Kata Kunci: Instagram, Kampanye, Percaya Diri, Standar Kecantikan

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DKV. 22 018
Call Number: SDSK/23/22/028
NIM/NIDN Creators: 42318010011
Uncontrolled Keywords: Instagram, Kampanye, Percaya Diri, Standar Kecantikan
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 010 Bibliography/Bibliografi > 011 General Bibliographies/Bibliografi Umum > 011.3 Bibliographies by Specific Forms/Bibliografi dan Katalog dengan Bentuk Khusus > 011.37 Visual and Audio Visual Media/Media Visual dan Audio Visual
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 320 Political dan Government Science/Ilmu Politik dan Ilmu Pemerintahan > 324 Political Process/Proses Politik > 324.5 Campaigns for Nominations/Kampanye
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi > 604 Technical Drawing/Menggambar Teknik, Hazardous Materials Technology/Teknologi Bahan Berbahaya, groups of people/Kelompok Masyarakat > 604.2 Technical Drawing/Menggambar Teknik > 604.24 Specific Drafting Procedures and Conventions/Prosedur dan Konvensi Perancangan Spesifik
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: Amin Sujatmiko
Date Deposited: 05 Oct 2022 04:56
Last Modified: 07 Oct 2022 02:59
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/68534

Actions (login required)

View Item View Item