AZZAHRA, RENITA (2022) PERANCANGAN KAMPANYE SEMUA PEREMPUAN ITU CANTIK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (451kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (42kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB i.pdf Restricted to Registered users only Download (102kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (106kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (419kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (148kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (131kB) |
Abstract
The beauty of women who are very diverse is not limited to physical beauty, but there are many points of view that can be seen, therefore women are the main target audience in the campaign. The trend of women's beauty is generally much influenced by the socio-cultural background of a society. Through this campaign, we can invite and provide understanding for Indonesian women to appreciate and accept their own beauty and uniqueness. Because, it is important for Indonesian women to realize that self-confidence is important in responding to the phenomenon of beauty standards that occurs. Therefore, through this campaign, we can invite and provide understanding for Indonesian women to appreciate and accept their own beauty and uniqueness. The more sophisticated technology, the presence of the internet makes it easier for users to access information without limitations on time and space. Therefore, social media Instagram makes it possible to publish this campaign supported by Tiktok which is now widely used. Key Word : Beauty Standard, Confidence, Campaign, Instagram Kecantikan kaum perempuan yang sangat beragam tidak terbatas pada kecantikan fisik, namun banyak sudut pandang yang dapat di lihat, maka dari itu kaum perempuan menjadi target audience yang utama dalam kampanye. Trend kecantikan perempuan umumnya banyak dipengaruhi oleh latar belakang sosial budaya suatu masyarakat. melalui kampanye ini dapat mengajak dan memberi pemahaman untuk wanita Indonesia untuk lebih menghargai dan menerima kecantikan diri sendiri dan keunikan yang dimilikinya. Karena, Pentingnya wanita Indonesia menyadari bahwa kepercayaan diri itu penting dalam menanggapi fenomena standar kecantikan yang terjadi. Maka dari itu, melalui kampanye ini dapat mengajak dan memberi pemahaman untuk wanita Indonesia untuk lebih menghargai dan menerima kecantikan diri sendiri dan keunikan yang dimilikinya. Semakin canggihnya teknologi, kehadiran internet memudahkan pengguna dalam mengakses infomasi tanpa batasan waktu dan ruang. Maka dari itu, media sosial Instagram memungkinkan untuk mempublikasikan kampanye ini yang didukung oleh Tiktok yang kini marak digunakan. Kata Kunci: Instagram, Kampanye, Percaya Diri, Standar Kecantikan
Actions (login required)
View Item |