Sistem Tata Naskah Dinas Elektronik Pada Kementerian Pekerjaan Umum Dan Perumahan Rakyat

WICAKSONO, WAHYU (2017) Sistem Tata Naskah Dinas Elektronik Pada Kementerian Pekerjaan Umum Dan Perumahan Rakyat. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Bekasi.

[img]
Preview
Text
1. Halaman Cover.pdf

Download (428kB) | Preview
[img]
Preview
Text
2. Abstrak.pdf

Download (173kB) | Preview
[img] Text
3. BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (173kB)
[img] Text
4. BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (249kB)
[img] Text
5. BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (620kB)
[img] Text
6. BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (653kB)
[img] Text
7. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (113kB)
[img] Text
8. Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (122kB)

Abstract

ABSTRACT development of computer technology is growing makes it easy for users to complete their job for the company. Almost all government agencies implement a variety of information technology to support all activities. The Ministry Of Public Works And The Housing is one of the Government Agencies that utilize computerized systems in accordance with the high mobility of institutions, especially for the distribution of letters requiring a system where everything can be arranged both in terms of distribution and archiving of documents - other important documents. The process of distributing and archiving at the Ministry Public Works and Housing currently still using a manual system or recording using books and archiving the archive warehouse Through this application, each employee can perform recording and monitoring based on access rights dimilikinya.Setiap incoming mail can be recorded and monitored its processes by the secretary of each unit of work. Mail distribution process becomes faster and can be accepted by the recipient directly. Keywords :Admin, Secretary, computer technology, Mail. ABSTRAK Teknologi komputer yang semakin berkembang memudahkan bagi pengguna dalam menyelesaikan pekerjaan untuk kepentingan perusahaan. Hampir seluruh instansi pemerintah menerapkan berbagai teknologi informasi untuk mendukung seluruh kegiatan di dalam sebuah instansi pemerintah. Kementerian PUPR merupakan salah satu Instansi Pemerintah yang memanfaatkan sistem komputerisasi sesuai dengan tingginya mobilitas instansi, terutama untuk pendistribusian surat yang memerlukan sebuah sistem agar segala sesuatunya dapat tertata dengan baik, dari segi pendistribusian maupun pengarsipan dokumen – dokumen penting lainnya. Proses pendistrisbusian maupun pengarsipan pada Kementerian PUPR saat ini masih menggunakan sistem manual atau pencatatan menggunakan buku dan pengarsipan pada gudang arsip Melalui aplikasi ini, setiap pegawai dapat melakukan pencatatan dan monitoring berdasarkan hak akses yang dimilikinya.Setiap surat yang masuk dapat di catat dan dipantau proses nya oleh sekretaris masing-masing unit kerja. Proses pendistribusian surat pun menjadi lebih cepat serta dapat diterima oleh penerima langsung. Kata Kunci :Admin, Sekretaris, Komputer, Teknologi, Surat.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FIK/SI 17 054
NIM/NIDN Creators: 41815310065
Uncontrolled Keywords: Kata Kunci :Admin, Sekretaris, Komputer, Teknologi, Surat.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 005 Computer Programmming, Programs, Data/Pemprograman Komputer, Program, Data > 005.1 Programming/Pemrograman
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi
Depositing User: siti maisyaroh
Date Deposited: 13 Jul 2022 07:32
Last Modified: 13 Jul 2022 07:32
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/65100

Actions (login required)

View Item View Item