WIJAYA, AKBAR ARI (2022) PEMANFAATAN YOUTUBE SEBAGAI MEDIA KREATIVITAS (KAJIAN KARATERISTIK) DI DKI JAKARTA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (372kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf Download (38kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
04. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
||
Text (BAB III)
05.BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (96kB) |
||
Text (BAB IV)
06. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (244kB) |
||
Text (BAB V)
07. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (160kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
In modern times, almost all people in the world use the internet as an interaction with other people and looking for information. Youtube is a new media type user generated content or media whose content is created by the users themselves by uploading and sharing videos, be it music videos, clips from television shows, advertisements, and videos made by users themselves freely. This study includes five previous studies. The theoretical studies include New Media, Understanding Youtube and the characteristics of Youyube content, Youtuber, Creativity and the Concept of Creativity. This study uses a descriptive research method with a qualitative approach, this study aims to describe the nature of something that is ongoing. This qualitative method provides complete information so that it is useful for the development of science and can be applied more to various problems. Descriptive research method is focused on solving problems that exist in the present. Based on the results of research and discussion, the following conclusions can be drawn, from the results of this study, it is not necessary to limit the duration of the content created, then the advantages of YouTube are using an accurate system for security and convenience in uploading videos on Youtube so as not to there are videos that are negative or illegal. Each individual is able to develop initiatives or ideas when creating content from their own thoughts or references from other people's videos. Keywords: New Media, Youtube, Creativity, Qualitative Pada zaman modern saat ini hampir seluruh masyarakat di dunia menggunakan internet sebagai interaksi dengan orang lain dan mencari informasi-informasi. Youtube adalah media baru berjenis user generated content atau media yang kontenya diciptakan oleh penguna itu sendiri dengan mengunggah dan membagikan video, baik itu video musik, klip dari acara televisi, iklan, serta video yang dibuat sendiri oleh penggunanya dengan bebas. Penelitian ini meliputi lima penelitian terdahulu. Adapun kajian teoritisnya meliputi New Media, Pengertian Youtube serta karakteristik konten Youyube, Youtuber, Kreativitas dan Konsep Kreativitas. Penelitian ini mengunakan metode penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif, penelitian ini bertujuan untuk menggambarkan sifat sesuatu yang tengah berlangsung. Metode kualitatif ini memberikan informasi yang lengkap sehingga bermanfaat bagi perkembangan ilmu pengetahuan serta lebih banyak dapat diterapkan pada berbagai masalah. Metode penyelidikan deskriptif tertuju pada pemecahan masalah yang ada pada masa sekarang. Berdasarkan dari hasil penelitian dan pembahasan maka dapat ditarik kesimpulan sebagai berikut, dari hasil penelitian ini dalam mengunggah video tidak diperlukan membatasi durasi dari konten yang dibuat, kemudian kelebihan dari youtube tersebut, menggunakan sistem yang akurat untuk pengamanannya dan kenyamanan dalam mengunggah video di Youtube agar tidak ada video yang berunsur negatif atau ilegal. Bagi setiap individu mampu mengembangkan inisitatif atau ide saat membuat konten dari pemikiran sendiri maupun referensi dari video orang lain. Kata Kunci: Media Baru, Youtube, Kreativitas, Kualitatif.
Actions (login required)
View Item |