PRASETYO, SEDNY MUR (2020) AKTIVITAS KOMUNIKASI PADA KOMUNITAS DENIM ENTHUSIAST DALAM MENDORONG PENGGUNAAN PRODUK DENIM JEANS LOKAL (PERIODE 2019 - 2020). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover NEW.pdf Download (793kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB I NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (178kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB II NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB III NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB IV NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (699kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB V NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (192kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN NEW.pdf Restricted to Registered users only Download (329kB) |
Abstract
The many communities provide various benefits, one af which is for brand owners. The existence of communication activities in it and the process of persuading the use of the product, especially omong fellow members and qlso other people.The purpose of this study was to determine communication activities in the Denim Enthusiast community. The theoretical concept used is Joseph A. Devito's group communication theory and brand communication. This study uses a qualitative approach with a social science interpretive paradigm. The method used in this research is descriptive qualitative with in�depth interviews and literature data collection techniques and non-participant observation. The results of this study indicate that this community has similarities and interests regarding denim products, especially in the field of fashion, the common goal of introducing the Indonesian denim industry and the actors involved in it. the information you get about denim. The characteristics of the use of denim in the vsrious Denim Enthusiast communities ore due to dffirences in age, social and economic levels. Communication activities carried out include discussion group forums at Line Square, being active on social media Instagram, gathering ond collaborating with several denim jeans brands. Keyw ords : C ommunication Activitie s, Community, Denim Banyak nya komunitas memberikan berbagai macam manfaat salah satuaya bagi para pemilik brand. Adanya aktivitas komunikasi didalamnya dan proses mempersruuii penggunaan produk khususnya pada sesama member dan juga orang lain. Tujuan penelitian ini unhrk mengetahui aktivitas komunikasi pada komunitas Denim Enthusiast. Konsep teori yang diggnakan menggunakan teori komunikasi kelompok Joseph A Devito dan komunikasi tentang brand. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan paradigm Interpretatif sosial science. Metode yang digunakan dalam penelitian ini addafr deskriptif kualitatif dengan teknik pengumpulan data wawancara mendalam dan kepustakaan serta observasi non partisipan. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa komunitas ini memiliki pers,uruum dan ketertarikan mengenai produk denim terutama dibidang fashion, tujuan bersama untuk lebih mengenalkan industri denim indonesia dan para pelaku yang terlibat di dalam nya informasi yang di dapatkan mengeuai denim. karakteristik penggunaan denim pada komunitas Denim Enthusiast yang beragam hal ini dikarenakan perbeddan usia tingkat sosial dan juga ekonomi. Aktivitas komunikasi yang dilakukan adalah forum group diskusi di Line Square, aktif di sosial media Instagram, gathering dm kerjasama dengan meagundang beberapa brand derimjeans. Kata Kunci: Afuivitas Komuniknsi, Komunitas, Denim
Actions (login required)
View Item |