PRAYOGA, DECHRI (2021) PENGARUH IKLAN YOUTUBE BUKALAPAK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA MAHASISWA UNIVERSITAS MERCU BUANA JAKARTA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover dan lembar pengesahaan.pdf Download (1MB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (328kB) |
||
Text (BAB II)
11. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
||
Text (BAB III)
12. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (305kB) |
||
Text (BAB IV)
13. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (391kB) |
||
Text (BAB V)
14. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (203kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (285kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (666kB) |
Abstract
Advertising is expected to be able to influence consumer attitudes and behavior which then lead to purchase decisions. The purpose of this study was to determine the effect of Bukalapak's youtube advertisement on purchasing decisions. And to find out the magnitude of the influence of Bukalapak advertising on purchasing decisions. The variables used by researchers in this study are the independent variable (advertising) and the dependent variable (purchase decision). The method used in this research is a quantitative research method which is a causal design survey method. Data collection techniques using questionnaires. The population in this study were students at Mercu Buana University Jakarta and the sample used was 100 people. The result of this research is that advertisement has a sig value of 0.000 < 0.05, so Ho is rejected and Ha is accepted, which means that advertising has a significant effect on purchasing decisions. So there is an influence between Bukalapak's YouTube advertisements on the decisions of Mercu Buana University students in Jakarta. Keywords: Youtube, Advertising, MercuBuana University, Bukalapak, Purchase Decision Iklan diharapkan mampu mempengaruhi sikap dan prilaku konsumen yang kemudian memunculkan keputusan pembelian. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh iklan youtube bukalapak terhadap keputusan pembelian. Dan Untuk mengetahui besarnya pengaruh iklan bukalapak terhadap keputusan pembelian. Variabel yang digunakan peneliti dalam penelitian ini adalah variable bebas (iklan) dan variabel terikat (keputusan pembelian). Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kuantitatif yang bersifat metode survey desain kausal. Tehnik pengumpulan data dengan menggunakan kuisioner. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa Universitas Mercu Buana Jakarta dan sampel yang digunakan sebanyak 100 orang. Hasil penelitian adalah iklan memiliki nilai sig 0,000 < 0,05 maka Ho ditolak dan Ha diterima yang artinya iklan berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian. jadi terdapat pengaruh antara iklan youtube bukalapak terhadap keputusan mahasiswa universitas mercu buana jakarta. Kata Kunci : Youtube, Iklan, Universitas MercuBuana, Bukalapak, KeputusanPembelian
Actions (login required)
View Item |