DEO, STEYN (2021) JAVANESE GREEN HOTEL BOUTIQUE & OFFICE MAGELANG, JAWA TENGAH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover.pdf Download (7MB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (251kB) |
||
Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (941kB) |
||
Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (647kB) |
||
Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (124kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (124kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
Abstract
Magelang is a city of education, trade and a city with popular tourist destinations for students, traders and domestic and foreign tourists. Cities in Yogyakarta and the city of Salatiga, make Magelang often become a stopover for traders and tourists, in addition to that attraction. These conditions make Magelang invaded by tourists with an increasing number on holidays and non-holidays. With the creation of an office / office to help develop the economy in the area and reduce unemployment in the area around Prajudi Atmosudirjo (1982: 25), the office is an organizational unit consisting of a place, personnel staff and administrative operations to help leadership. According to the Big Indonesian Dictionary, an office is a hall (building, house, room) where a job is placed or also called a place of work. According to Law No. 10 of 2009 on Tourism, tourism is a variety of tourism activities supported by facilities and services provided by the local community, fellow tourists, government, local governments and entrepreneurs. Meanwhile, according to Soekadijo (1996) tourism is a complex symptom in society, in which there are hotels, tourist objects, souvenirs, pre-tours, tourist transportation, travel agencies, restaurants and many others.Through Hotel and Office Design it is expected to be able to assist development activities and encourage the development of existing hotel and office areas. but can regulate the scope of local culture, Keywords : Franchise restaurants, boutique hotels, offices and residences Magelang adalah merupakan Kota pendidikan, perdagangan dan kota dengan destinasi wisata yang cukup popular bagi pelajar, pedagang dan turis domestic maupun mancanegara. Kota di Yogyakarta dan kota Salatiga, menjadikan magelang sering menjadikan tempat persinggahan bagi para pedagan dan turis, selain daya tarik itu. Kondisi seperti ini membuat magelang di serbu oleh para wisatawan dengan jumlah yang meningkat pada hari libur maupun nonlibur. Dengan ada dibuatnya sebuah office/kantor dapat membantu mengembangkan perekonomian di daerah tersebut dan dapat mengurangi pengagguran di daerah sekitar Prajudi Atmosudirjo (1982:25),kantor adalah unit organisasi terdiri atas tempat, staf personel dan operasi ketatausahaan guna membantu pimpinan. Menurut Kamus Besar Bahasa Indonesia kantor adalah balai (gedung, rumah, ruang) tempat mengurus suatu pekerjaan atau juga disebut tempat bekerja. Menurut Undang-undang no 10 tahun 2009 tentang Kepariwisataan, pariwisata adalah berbagai macam kegiatan wisata dan didukung fasilitas serta layanan yang disediakan masyarakat setempat, sesama wisatawan, pemerintah, pemerintah daerah dan pengusaha. Sedangkan menurut Soekadijo (1996) Pariwisata adalah gejala yang komplek dalam masyarakat, didalamnya terdapat hotel, objek wisata, souvenir, pramuswisata, angkutan wisata, biro perjalanan, rumah makan dan banyak lainnya. Melalui Perancangan Hotel dan Kantor ini diharapkan mampu untuk membantu aktivitas – aktivitas pengembangan dan mendorong peengembangan kawasan hotel yang ada dan kantor . tetapi dapat mempertahankan ruang lingkup kebudayaan setempat khususnya Kawasan Banyuurip, Kabupaten Magelang Kata kunci: Restoran Waralaba, Hotel Butik, Kantor dan Rumah Tinggal
Actions (login required)
View Item |