SAPUTRA, ANDES DWI (2020) PREFERENSI PEMILIHAN PRODUK YANG AKAN DI DISTRIBUSIKAN DENGAN MENGGUNAKAN METODE ANALTYHCAL HIERARCHY PROCESS (AHP) PADA PT. KUNCI SUKSES ABADI-TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (737kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (545kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (559kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (284kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (600kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (341kB) |
||
Text (BAB VI)
07. BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (166kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) |
Abstract
Determining priorities in product selection is an important business strategy in a company. The company has difficulty in marketing the product so that criteria and selection of superior products are determined with existing alternatives. The purpose of this study is to determine the important factors in selecting product criteria to be more focused, effective and efficient in generating sales and to know the priority of the criteria and product alternatives using the Analytic Hierarchy Process (AHP) method. Priority determination in the selection of focus products is carried out using the AHP method, in which the AHP method is used to determine the best priority of each criterion which has the weight of its respective importance. Based on the results of data processing generated from each criterion, the distribution place is 47%, profit is 16% and the product quality dimension is 13%. Keywords: Product selection, business strategy, AHP. Penentuan prioritas dalam pemilihan produk merupakan salah satu strategi bisnis yang penting dalam suatu perusahaan. Perusahaan mengalami kesulitan dalam memasarkan produk sehingga dilakukan penentuan kriteria dan pemilihan produk unggulan dengan alternatif yang ada. Tujuan penelitian ini adalah mengetahui faktor penting pemilihan kriteria produk agar lebih fokus, efektif dan efisien dalam menghasilkan penjualan serta mengetahui prioritas dari kriteria dan alternatif produk dengan menggunakan metode Analythcal Hierarchy Process (AHP). Penentuan prioritas dalam pemilihan produk focus dilakukan dengan menggunakan metode AHP, dimana metode AHP digunakan untuk menentukan prioritas terbaik dari masing-masing kriteria yang memiliki bobot kepentingan masing-masing. Berdasarkan hasil pengolahan data yang dihasilkan dari masing-masing kriteria adalah tempat pendistribusian 47%, profit 16% dan dimensi kualitas produk 13%. Kata Kunci : Pemilihan produk, Strategi bisnis, AHP.
Actions (login required)
View Item |