JIMMY, GUSTI IDVAN (2021) PERANCANGAN VISUAL BRAND IDENTITY PADA PRODUK SAMBAL ROA SESFAN. S1 thesis, Univesitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Cover.pdf Download (205kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (77kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (443kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (360kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (67kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (286kB) |
Abstract
In essence, humans have various kinds of senses that have been given by God, one of which is the sense of sight. The sense of sight is the senses that can attract a visual make it information that can be processed by the brain. One of the visuals that can be seen is the signs or signs. A sign is a symbol that is not related to phonemes (sounds) or words and phrases in a language, related to the structure and organization of writing, as well as intonation and pauses that can be read during reading. Punctuation rules differ between languages, location, time, and growing. Some aspects of punctuation are a specific style that depends on the choice of the writer, so it is considered important to agree on an object that needs to be recognized. Keywords: Sign, Symbol, Typografi Pada hakikatnya manusia memiliki berbagai macam indra yang telah di berikan Tuhan, salah satunya adalah indra penglihatan. Indra penglihatan adalah indra yang dapat menangkap suatu visual menjadikannya informasi yang dapat diolah oleh otak. Salah satu visual yang dapat dilihat penglihatan adalah tanda�tanda atau sign. Tanda adalah sebuah simbol yang tidak berhubungan dengan fonem (suara) atau kata dan frasa pada suatu bahasa, melainkan berperan untuk menunjukkan struktur dan organisasi suatu tulisan, dan juga intonasi serta jeda yang dapat diamati sewaktu pembacaan. Aturan tanda baca berbeda antar bahasa, lokasi, waktu, dan terus berkembang. Beberapa aspek tanda baca adalah suatu gaya spesifik yang karenanya tergantung pada pilihan penulis, Maka sangatlah penting untuk mengidentifikasi suatu obyek perlu diketahui. Kata Kunci : Tanda, Simbol, Tipografi
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FDSK/DKV. 22 002 |
NIM/NIDN Creators: | 42316010023 |
Uncontrolled Keywords: | Tanda, Simbol, Tipografi |
Subjects: | 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 770 Photography and Photographs/Seni Fotografi dan Foto 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 770 Photography and Photographs/Seni Fotografi dan Foto > 771 Techniques and Procedures/Teknik Seni Fotografi dan Foto, Prosedur Seni Fotografi dan Foto 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 770 Photography and Photographs/Seni Fotografi dan Foto > 771 Techniques and Procedures/Teknik Seni Fotografi dan Foto, Prosedur Seni Fotografi dan Foto > 771.3 Cameras and Accessories/Kamera dan Asesoris Kamera > 771.31 Specific Makes Brands of Cameras/Pembuatan Merek Kamera |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | Dede Muksin Lubis |
Date Deposited: | 20 Dec 2021 18:14 |
Last Modified: | 19 Sep 2022 07:51 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/52598 |
Actions (login required)
View Item |