FAUZI, ALDRIE GEMA (2014) DESAIN MEDIA PROMOSI UNTUK MENINGKATKAN BRAND IMAGE SEKOLAH TINGGI ILMU EKONOMI PUTRA PERDANA INDONESIA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Isi_cover_131676564667.pdf Download (702kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
Isi_abstract_176246939957.pdf Download (194kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Isi1275863162077.pdf Restricted to Registered users only Download (332kB) |
||
Text (BAB II)
Isi2118234262896.pdf Restricted to Registered users only Download (247kB) |
||
Text (BAB III)
Isi3428161994458.pdf Restricted to Registered users only Download (728kB) |
||
Text (BAB IV)
Isi4338726327166.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
||
Text (BAB V)
Isi5626641399547.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB VI)
Isi6648071294090.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
|
Text (DAFTAR PUSTAKA DAN LAMPIRAN)
Isi_pustaka525889946403.pdf Download (441kB) | Preview |
Abstract
At the age of globalization is all very practical and all-digital, graphics are very important especially science used to support the needs of an agency. On the occasion, Wharmelo introduce ourselves as design services that promote branding straregy to an educational institution that is the School of Economics of Indonesia located in Citra Raya, Tangerang Cikupa. Increasing a brand image for an educational institution is necessary because the competition for new students is very tight. Wharmelo using good teamwork for maximum results, because the goal is to improve the brand image of an educational institution, and it is not something small. As an educational institution School of Economics Putra Perdana Indonesia (STIE PPI) requires a good brand image, including the making of a media campaign that has a high sales value in order STIE Putra Perdana Indonesia can be seen by the public or the prospective student. In improving the brand image-making media campaign required therein, sign systems, website, GSM, company profiles, and TVC. One of these writers do a media promotions. Keywords: media promotions, brand image, STIE Putra Perdana Indonesia Pada zaman era globalisasi ini semua serba praktis dan serba digital, terutama ilmu grafis sangat penting digunakan untuk mendukung kebutuhan sebuah instansi. Dalam kesempatan tersebut, Wharmelo memperkenalkan diri sebagai jasa desain yang mengedepankan branding straregy untuk sebuah instansi pendidikan yaitu Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia yang berada di Citra Raya, Cikupa Tangerang. Meningkatkan sebuah brand image untuk sebuah instansi pendidikan dirasa perlu karena persaingan untuk mendapatkan calon mahasiswa baru sangatlah ketat. Wharmelo menggunakan teamwork yang baik agar hasil maksimal, karena tujuannya adalah meningkatkan brand image sebuah instansi pendidikan, dan hal itu bukanlah sesuatu yang kecil. Sebagai sebuah instansi pendidikan Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Putra Perdana Indonesia (STIE PPI) memerlukan brand image yang baik, termasuk didalamnya pembuatan media promosi yang memiliki nilai jual tinggi agar STIE Putra Perdana Indonesia dapat dilihat dengan baik oleh masyarakat atau calon mahasiswa. Dalam meningkatkan brand image didalamnya diperlukan pembuatan media promosi, sign system, website, GSM, profil perusahaan, dan TVC. Salah satunya penulis melakukan pembuatan media promosi. Kata Kunci: media promosi, brand image, STIE Putra Perdana Indonesia
Actions (login required)
View Item |