PUSPITASARI, DITA (2021) ANALISIS KEPERCAYAAN MEREK DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN MENGGUNAKAN PRODUK PERUSAHAAN PEMBIAYAAN DENGAN PERSEPSI KUALITAS SEBAGAI VARIABEL INTERVENING. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 cover Dita Puspitasari.pdf Download (632kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1 - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (335kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2 - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (535kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3 - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (375kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4 - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (548kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5 - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (282kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran - Pengaturan IKNB.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This study aims to provide empirical evidence regarding the influence of Brand Trust and Brand Image on the Decision to Use Financing Company Products with Perceptions of Quality as an Intervening Variable (Case Study in Jatinegara Indah Housing, Cakung District). This study uses the PLS (Partial Least Square) analysis method. This study uses primary data in the form of a questionnaire and is distributed to 100 (one hundred) respondents who are debtors who use financing company products in the form of multipurpose financing in the Jatinegara Indah Housing area, Cakung District. Based on the results of the analysis, it is known that all independent variables have an effect on the dependent variable. In this case, brand trust and brand image have a significant influence on the decision to use the product of a finance company. Keywords: Brand Trust, Brand Image, Purchasing Decisions, Perceived Quality Penelitian ini bertujuan untuk memberikan bukti empiris mengenai ada tidaknya pengaruh Kepercayaan Merek dan Citra Merek Terhadap Keputusan Menggunakan Produk Perusahaan Pembiayaan Dengan Persepsi Kualitas Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus di Perumahan Jatinegara Indah Kecamatan Cakung). Penelitian ini menggunakan metode analisis PLS (Partial Least Square). Penelitian ini menggunakan data primer berupa kuesioner dan dibagikan kepada 100 (seratus) orang responden yang merupakan debitur yang menggunakan produk perusahaan pembiayaan berupa pembiayaan multiguna di area Perumahan Jatinegara Indah Kecamatan Cakung. Berdasarkan hasil analisis diketahui bahwa semua variabel independen berpengaruh terhadap variabel dependen. Dalam hal ini kepercayaan merek dan citra merek memiliki pengaruh yang signifikan terhadap keputusan menggunakan produk perusahaan pembiayaan. Kata kunci: Kepercayaan Merek, Citra Merek, Keputusan Pembelian, Persepsi Kualitas
Actions (login required)
View Item |