AMRIZAL, DELI (2020) PENJUALAN ONLINE YANG TERINTEGRASI DENGAN MEDIA SOSIAL MENGGUNAKAN METODE SHORT LINK (STUDI KASUS: MALYA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (665kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (266kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (276kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (282kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (209kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (365kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (512kB) |
Abstract
In the current era of globalization, information technology is growing rapidly and advancing. Every company or Umkm that is engaged in offline sales and online sales business needs an application that can help make an integrated system easily between the seller and the buyer in making transactions. This research uses a case study at the Malya company considering that the system used is still using a simple system by relying only on social media features, most of which are not used for selling. Starting from recording product orders, seeing ready stock of goods, sending order formats, recording every purchase of customer transactions, still using a simple system. So that it is possible for errors in the data ordered if there are many orders because they are still inputted manually and one by one because there is no integrated transaction data. In this case, the analysis and methods for applications are made using the Root Cause Analysis method. The results of this analysis and method are stating that the application made is a solution to the improvement of social media that is integrated with a link system which includes an application that facilitates transactions for staff and customers to solve transaction problems and become a solution for effective and efficient activities. in performing transaction services. Key words: Web based application, E - Commerce, Social Media, Short Link . Pada era globalisasi sekarang ini , teknologi informasi berkembang semakin pesat dan maju . Setiap perusahaan atau Umkm yang bergerak pada bidang bisnis penjualan offline dan maupun penjualan online membutuhkan aplikasi yang dapat membantu melakukan sistem yang terintegrasi dengan mudah antara pihak penjual dan pihak pembeli dalam melakukan transaksi . Penelitian ini menggunakan studi kasus pada perusahaan Malya mengingat sistem yang digunakan masih menggunakan sistem yang sederhana dengan mengandalkan hanya pada fitur fitur media sosial yang fiturnya digunakan sebagian besar bukan digunakan untuk berjualan . Mulai dari pencatatan pemesanan produk , melihat stock stock barang yang ready , mengirim format pemesanan , mencatat setiap pembelian transaksi customer , masih menggunakan sistem yang sederhana . Sehingga memungkinkan terjadinya kesalahan pada data yang di pesan jika terjadi pemesanan yang banyak karena di input masih secara manual dan satu persatu karna tidak adanya data transaksi yang terintegrasi . Dalam hal ini analisis dan metode untuk aplikasi yang dibuat menggunakan metode Root Cause Analysis . Hasil dari analisis dan metode ini yaitu menyatakan aplikasi yang di buat ini merupakan solusi dari penyempurnaan dari media sosial yang terintegrasi dengan sistem link yang didalamnya menggunakan aplikasi yang memudahkan transaksi bagi staff dan customer untuk mengatasi permasalahan permasalahan transaksi dan menjadi solusi untuk kegiatan yang efektif dan efisien dalam melakukan pelayanan transaksi . Kata kunci: Aplikasi berbasis web , E – Commerce , Media Sosial , Short Link
Actions (login required)
View Item |