AZZAH, FARIDINAH (2020) ANALISIS PERSONAL BRANDING ENTREPRENEURSHIP SANDIAGA SALAHUDDIN UNO DALAM MENUMBUHKAN MOTIVASI BERWIRAUSAHA MAHASISWA UNIVERSITAS MERCU BUANA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01.COVER.pdf Download (407kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (111kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (747kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (50kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (118kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
An entrepreneur builds Personal Branding to advance his business and image, by publishing a self-content on social media so that he can push himself into new markets. Brandng Sandiaga Salahuddin Uno. The concept used in this study is Sandiaga Salahuddin Uno's Personal Branding Entrepreneurship with experience in the field of Economics and Business and fostering entrepreneurial motivation. This research is qualitative using a constructivist paradigm, the method used in this research is a descriptive method using the process of collecting interview data, documentation and library research. This study uses the theoretical foundation of The Eight Laws of Personal Branding about the eight components of personal branding, using Top of Mind theory according to David A. Aaseker and motivation. Based on the results of the study it can be concluded that Top Of Mind Sandiaga Salahuddin Uno as a National Entrepreneur, Personal Branding remains Suistainable by carrying out trand or Uptodate activities, giving a positive influence to the people of Indonesia, displaying characteristics and representation. Sandiaga Salahuddin Uno strengthens the potential where he is credible, competent and professional in the fields of Economy, Business and Entrepreneur. From the Personal Brading aspect, it can foster entrepreneurial motivation of Mercu Buana University students. The results of the study have suggestions for Sandiaga Salahuddin Uno, to remain an inspiring figure for the people of Indonesia, maintain and remain themselves, grounded and inform the sciences about business and entrepreneurs. Keyword : Personal Branding, Entrepreneurship, Motivasi, Sandiaga Salahuddin Uno Seorang pengusaha membangun Personal Branding untuk memajukan bisnis dan citranya, dengan mempublikasikan sebuah konten diri sendiri dimedia sosial sehingga dapat mendorong diri kedalam pasar baru Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Top Of Mind, Personal Branding Entrepreneurship Sandiaga Salahuddin Uno dan motivasi berwirausaha mahasiswa Universitas Mercu Buana mengenai Personal Brandng Sandiaga Salahuddin Uno. Konsep yang digunakan dalam penelitian ini adalah Personal Branding Entrepreneurship Sandiaga Salahuddin Uno dengan pengalaman dibidang Ekonomi dan Bisnis dan menumbuhkan motivasi berwirausaha. Penelitian ini bersifat kualitatif dengan menggunakan paradigma kontruktivis, metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif dengan menggunakan proses pengumpulan data wawancara, dokumentasi dan studi keperpustakaan. Penelitian ini menggunakan landasan teori The Eight Laws Of Personal Branding tentang delapan komponen personal branding, menggunakan teori Top Of Mind menurut David A. Aaseker dan motivasi. Berdasarkan dari hasil penelitian dapat ditarik kesimpulan bahwa Top Of Mind Sandiaga Salahuddin Uno sebagai Pengusaha Nasional, Personal Branding tetap Suistainable dengan melakukan kegiatan trand atau Uptodate, memberikan pengaruh positif kepada masyarakat Indonesia, menampilkan ciri khas dan representasi. Sandiaga Salahuddin Uno memperkuat potensi di mana dirinya kredible, kompeten dan profesional dibidang Ekonomi, Bisnis dan Entrepreneur. Dari aspek Personal Brading tersebut dapat menumbuhkan motivasi berwirausaha mahasiswa Universitas Mercu Buana. Hasil Penelitian terdapat saran untuk Sandiaga Salahuddin Uno, agar tetap menjadi sosok menginspirasi bagi masyarakat Indonesia, mempertahankan dan tetap menjadi diri sendiri, membumi dan menginformasikan ilmu-ilmu mengenai bisnis dan Entrepreneur. Kata Kunci : Personal Branding, Entrepreneurship, Motivasi, Sandiaga Salahuddin Uno
Actions (login required)
View Item |