PERSUASI SUBLIMINAL PADA TAYANGAN VIDEO PROFILE UNIVERSITAS MERCU BUANA PERIODE 2017 DALAM MEMBENTUK REPUTASI INSTITUSI

SITANOVA, FAUZIYYAH (2018) PERSUASI SUBLIMINAL PADA TAYANGAN VIDEO PROFILE UNIVERSITAS MERCU BUANA PERIODE 2017 DALAM MEMBENTUK REPUTASI INSTITUSI. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
1. Halaman Judul.pdf

Download (112kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf

Download (153kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PENGESAHAAN)
3. Lembar Pengesahan.pdf

Download (466kB) | Preview
[img]
Preview
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
4. Surat Pernyataan.pdf

Download (246kB) | Preview
[img]
Preview
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf

Download (150kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR ISI)
6. Daftar Isi.pdf

Download (110kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR TABEL)
7. Daftar Tabel.pdf

Download (102kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR GAMBAR)
8. Daftar Gambar.pdf

Download (102kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
9. Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (171kB)
[img] Text (BAB II)
10. Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (270kB)
[img] Text (BAB III)
11. Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (117kB)
[img] Text (BAB IV)
12. Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (BAB V)
13. Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (157kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
14. Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (76kB)

Abstract

The progressive of tech nology in several years to have an effect on the aspects of life. A matter regarded as unwelcome and needing to be dealt with and overcome. The level of competition in business is developing so that requires companies to be able to compete widely in shaping their corporate identity. A commercial business must have the courage to do something in a globally for get a good communication skill to their stakeholder. Marketing Communication activity be a first strategy to hold a good corporate reputation as long as corporate stands. A good strategy communication to compare two aspects communications it’s a psycologhy aspect and a persuade communication aspect for made new approach with advertising audio and visual. Subliminal Persuasion refers to an advertising message which is presented below the threshold of consciousness or consumer awareness in order to persuade, convince people in certain way or help people to change their minds without actually making them aware of what is going on. Some of the subliminal persuasion methods are influencing our stimulus through smell, sight, sound, touch and taste. With the semiotic method as a tool to examine the sign that the requirements for meaning in the video profile show, Ferdinand de Saussure's semiotics focuses again on the study of a sign that can collectively influence the flow of individual consciousness, namely the linguistic diakronik theory. For this reason, researchers are interested in examining objects video profile Universitas Mercu Buana Period 2017, where in 2012 Mercu Buana University received a proud award, in the form of a decision from the Indonesia Green Award (IGA), which provides Green Campus. Keywords: Subliminal persuasion, Linguistik diakronik, Marketing Communications, Video Profile and Reputation. Kemajuan teknologi yang pesat mempengaruhi berbagai kondisi kehidupan. Tingkat persaingan dalam bisnis pun berkembang sehingga menuntut perusahaan untuk dapat bersaing secara luas dalam membentuk identitas perusahaannya. Setiap perusahaan, lembaga dan institusi harus menghadapi tantangan global maupun nasional untuk berkomunikasi kepada para stakeholdernya. Kegiatan komunikasi pemasaran menjadi awal strategi untuk mempertahankan reputasi yang telah terbentuk dengan baik dan dikomunikasikan dengan cara yang baik. Dalam komunikasi pemasarannya dapat dikemas dengan berbagai strategi, salah satunya dengan menggunakan video profile sebagai alat promosi. Dalam komunikasi pemasaran dapat dilakukannya penggabungan dua aspek yaitu aspek psikologi dan aspek komunikasi persuasi. Kedua aspek terseput dituangkan melalui iklan audiovisual. Persuasi subliminal, hal yang memfokuskan kepada persuasi yang halus yang diberikan secara tidak sadar, bagaimana suatu gambar, teks, alur cerita sebagai simbol dapat membentuk arus kesadaran individu. Dengan metode semiotika sebagai alat bantu untuk mengkaji tanda yang syarat akan makna dalam tayangan video profile, semiotika Ferdinand de Saussure memfokuskan lagi pengkajian sebuah tanda yang secara kolektif dapat mempengaruhi arus kesadaran individu yaitu dengan teori linguistik diakronik. Untuk itu peneliti tertarik untuk meneliti objek yang bersumber dari data video profile Universitas Mercu Buana tahun 2017, dimana sejak tahun 2012 Universitas Mercu Buana mendapat anugerah membanggakan sebagai Green Campus di ajang Indonesia Green Award (IGA), menjadikannya unggul dalam akademis maupun nonakademis. Keywords: Subliminal persuasion, Linguistik diakronik, Marketing Communications, Video Profile and Reputation.

Item Type: Thesis (S2)
NIM: 55216110044
Uncontrolled Keywords: Subliminal persuasion, Linguistik diakronik, Marketing Communications, Video Profile and Reputation.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 004 Data Processing, Computer Science/Pemrosesan Data, Ilmu Komputer, Teknik Informatika > 004.6 Interfacing and Communications/Tampilan Antar Muka (Interface) dan Jaringan Komunikasi Komputer > 004.65 Computer Communications Networks/Jaringan Komunikasi Komputer
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 380 Commerce, Communications, Transportation (Perdagangan, Komunikasi, Transportasi) > 384 Communications Telemunications/Komunikasi Telekomunikasi > 384.3 Computer Communication/Komunikasi Komputer
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 720 Architecture/Arsitektur > 725 Public Structures Architecture/Arsitektur Struktur Umum > 725.2 Commercial and Communication Buildings/Arsitektur Gedung Perdagangan dan Komunikasi > 725.23 Office and Communications Buildings/Bangunan Kantor Komunikasi
Divisions: Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi
Depositing User: Virda Syifa
Date Deposited: 27 Nov 2018 07:47
Last Modified: 27 Nov 2018 07:47
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/45704

Actions (login required)

View Item View Item