HARTATI, NOPI SRI (2018) STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN TRANS TV DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PROGRAM DR OZ INDONESIA TAHUN 2017. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (122kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
ABSTRAK.pdf Download (122kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
Pengesahan.pdf Download (791kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
KATA PENGANTAR.pdf Download (480kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
Daftar Isi.pdf Download (462kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (282kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (346kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (172kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (515kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (552kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Marketing communications has taking an important part in an organization. Marketing communication helps the organization to form and builds positive awareness towards the brand, and it also taken part for creating purchases. Based on these situations, this study aims to find marketing communication strategy of a television program. This study conducted using marketing mix and promotion mix theory, and constructed using constructivist paradigm with qualitative approach, in which only temporary for a short time period, and using case study method. Data collecting technique used in this study are in-depth interviews followed up with observations, and collecting secondary data in various documents from related parties. The result of this study is showing marketing communication strategy and sales activity done by sales and marketing team towards the researched object. This study reveals that the used strategy includes sales promotion, personal selling and service. Based on the result studies, it can be concluded that the strategy used by marketing team are sales promotion with save bundling, discount and cross selling. Whereas, the strategy used by sales team are personal selling with showreel, new program presentation. program update, and service with review, rating share learning, and program campaign recommendation Komunikasi pemasaran telah menjadi salah satu bagian terpenting bagi sebuah organisasi. Komunikasi pemasaran sangat membantu organisasi untuk membentuk dan membangun sebuah brand awareness yang positif serta menciptakan pembelian oleh konsumen. Berdasarkan latar belakang tersebut, maka tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi komunikasi pemasaran program acara televisi. Teori yang digunakan adalah marketing mix dan promotional mix. Paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalah paradigma konstruktivis dengan pendekatan kualitatif yang bersifat sementara, serta menggunakan metode studi kasus. Teknik pengumpulan data penelitian ini berupa wawancara mendalam dan observasi, serta mengumpulkan data-data sekunder berupa dokumendokumen, gambar, dan foto dari pihak-pihak terkait. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini adalah mengenai strategi komunikasi pemasaran dan kegiatan penjualan yang dilakukan oleh tim marketing dan sales dari objek penelitian. Diketahui bahwa strategi yang digunakan meliputi sales promotion, personal selling dan service. Berdasarkan hasil penelitian, maka didapat kesimpulan bahwa strategi yang dilakukan tim marketing adalah sales promotion dengan save bundling, discount dan cross selling. Sedangkan yang dilakukan oleh tim sales adalah pada personal selling dengan showreel, presentasi program baru dan update program, serta service dengan review, learning rating share dan rekomendasi campaign program.
Actions (login required)
View Item |