Utama, Andi Indra (2010) Rencana Strategi Pemasaran Perusahaan Smart Home Solusindo. S2 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
HAL COVER.pdf Download (166kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (106kB) |
||
Text (Bab 2)
14-Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (987kB) |
||
Text (Bab 3)
15-Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (686kB) |
||
Text (Bab 4)
16-Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (536kB) |
||
Text (Bab 5)
17-Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (535kB) |
||
Text (Bab 6)
18-Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (536kB) |
||
Text (Bab 7)
19-Bab 7 .pdf Restricted to Registered users only Download (468kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
20-daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (468kB) |
||
|
Text (Lampiran)
21-lampiran.pdf Download (492kB) | Preview |
Abstract
The existence of the heterogeneous consumers led the company could not serve or give satisfaction to every customer. The company should identify the customer classes that have widely different needs and or have different marketing responses. A good approach is select the target group and determine their desires, with market segmentation. Market segmentation is also carried out primarily because there are differences behavior (consumer behavior), it is also expected to answer the problems of the company Smart Home Solusindo how the current market segmentation, where the condition of Smart Home products industry that has not been developed in Indonesia, where the target market should be targeted to optimize future marketing strategies and marketing mix strategy of what can support achievement of the target market currently was not optimal. The research process is done by identifying the characteristics of behavior respondent from questionnaire that spread of Central Jakarta, South, North, West and East with each region 50 (fifty) samples. The research instrument used cluster analysis with a closed question with 4 (four) possible answers to each question from 15 (fifteen) questions were given. Base on the analysis of author that the South Jakarta and Central Jakarta are a potential area for the perception of a higher priority in buying quality results than price, and the average income is relatively high. while North Jakarta and West Jakarta characters respondents generally critical of the price. So the authors suggest adjusting the 4P marketing mix strategy with consumer characteristics and conditions of the area described in the chapter recommendations for management.Adanya konsumen yang sifatnya heterogen menyebabkan perusahaan tidak mungkin bisa melayani atau memberi kepuasan kepada setiap konsumen. Perusahaan sebaiknya mengidentifikasi kelas-kelas konsumen secara luas yang mempunyai perbedaan akan kebutuhannya dan atau mempunyai tanggapan pemasaran yang berbeda. Pendekatan yang baik adalah dengan memilih kelompok yang dituju dan menentukan keinginan mereka, dengan mengadakan segmentasi pasar. Segmentasi pasar juga dilakukan terutama karena adanya perbedaan perilaku (consumer behavior), hal ini juga diharapkan dapat menjawab permasalahan perusahaan Smart Home Solusindo bagaimana segmentasi pasarnya saat ini dimana kondisi industri produk smart home yang belum berkembang di Indonesia, target pasar mana yang harus dibidik untuk mengoptimalkan strategi pemasaran nantinya dan strategi bauran pemasaran apa yang dapat mendukung pencapaian target pasar yang saat ini belum optimal. Proses penelitian dilakukan dengan mengidentifikasi karakter prilaku responden dari kuesioner yang disebar diwilayah Jakarta Pusat, Selatan, Utara, Barat dan Timur dengan masing-masing wilayah 50 (lima puluh) sampel. Instrumen penelitian yang digunakan adalah analisis kluster dengan menggunkan pertanyaan tertutup dengan 4 (empat) pilihan jawaban untuk tiap pertanyaan dari 15 (lima belas) pertanyaan yang diberikan. Dari hasil analisis penulis bahwa Jakarta Selatan dan Jakarta Pusat adalah wilayah yang potensial karena persepsi dalam membeli lebih memprioritaskan kualitas hasil dibandingkan harga, serta rata-rata pendapatan relatif cukup tinggi. sedangkan Jakarta Utara dan Jakarta Barat umumnya karakter responden kritis terhadap harga. Sehingga penulis menyarankan untuk menyesuaikan strategi bauran pemasaran 4P dengan kondisi karakter konsumen dan wilayah yang dijabarkan pada bab rekomendasi bagi manajemen.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-551-10-140 |
NIM/NIDN Creators: | 5510412073 |
Uncontrolled Keywords: | MM, TESIS MAGISTER MANAJEMEN |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 790 Recreational and Performing Arts/Olah Raga dan Seni Pertunjukan > 794 Indoor Games of Skill/Permainan Ketangkasan dalam Ruangan > 794.1 Chess/Catur > 794.12 Strategy and Tactics/Strategi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Manajemen |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 09 Mar 2011 11:59 |
Last Modified: | 27 Apr 2024 05:38 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/38230 |
Actions (login required)
View Item |