RUNKITO, HERMAN (2014) STRATEGI KOMUNIKASI POLITIK PARTAI GERINDRA DALAM PEMILU 2014. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (HAL COVER)
Isi_cover_679397983872.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
Isi_abstract_883054623411.pdf Download (43kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Isi1197846089155.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
||
Text (BAB II)
Isi2698778755624.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
||
Text (BAB III)
Isi3346347233510.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
||
Text (BAB IV)
Isi4319028246037.pdf Restricted to Registered users only Download (771kB) |
||
Text (BAB V)
Isi5720060192828.pdf Restricted to Registered users only Download (207kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Isi_pustaka899224492765.pdf Restricted to Registered users only Download (356kB) |
Abstract
This study aims to determine the political communication strategies of Gerindra’s Party in Election 2014. This qualitative study uses methodology of case study. The study is based on the theory of political communication framework of Dan Nimmo (political communicator, persuasive political message,audience, media) and The concept of political communication strategy of Anwar Arifin (Figure and Institution, to create alliance, to establish concensus). The main conlusion is there is a relevancy between the political communication theory of Dan Nimmo and the concept of political communication strategy of Anwar Arifin with the tactis of Gerindra’s Party in Election 2014. According to The chairman of Gerindra’s party, Prof Suhardy. The Party used political communication strategy ( Land war strategy, air war strategy, and invisible movement.) to face the election 2014. The mind construction of the strategy is inspired by military strategy against enemy in battlefield. It is influenced by the founder of the Party, Prabowo Subianto. He was the general of special Forces.===Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi komunikasi politik Partai Gerindra dalam Pemilu 2014. Jenis penelitian ini adalah kualitatif dengan metode pendekatan studi kasus yang menggunakan kerangka teori komunikasi politik Dan Nimmo (komunikator politik; pesan politik yang persuasif; khalayak; media) dan konsep strategi komunikasi politik Anwar Arifin (ketokohan dan kelembagaan; menciptakan kebersamaan; membangun konsensus). Kesimpulan utamanya adalah bahwa terdapat irisan atau benang merah antara teori komunikasi politik Dan Nimmo dengan konsep strategi komunikasi politik Anwar Arifin dan keterkaitan taktik Partai Gerindra dalam pemilu. Menurut Ketua Umum Partai Gerindra yaitu Prof. Suhardi dalam menghadapi Pemilu 2014 partai ini menggunakan strategi komunikasi politik : (strategi perang darat; strategi perang udara dan gerakan siluman). Konstruksi pemikiran ini diilhami oleh strategi militer untuk menghadapi lawan di medan perang dan hal tersebut dikarenakan pemilik saham politik terbesar Partai Gerindra adalah mantan Jenderal Kopassus.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-14-081 |
Call Number: | TK/52/14/120 |
NIM/NIDN Creators: | 55211120304 |
Uncontrolled Keywords: | Partai Gerindra, Strategi Komunikasi Politik, Strategi Perang Darat, Strategi Perang Udara, Gerakan Siluman. |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Admin Perpus UMB |
Date Deposited: | 28 Oct 2014 12:06 |
Last Modified: | 29 Dec 2022 06:16 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/14053 |
Actions (login required)
View Item |