HANI, NAIL (2025) PENGARUH KUALITAS LAYANAN, KEMUDAHAN PENGGUNA, DAN KEPERCAYAAN TERHADAP MINAT NASABAH MENGGUNAKAN MOBILE BANKING BNI (Studi Pada Pengguna Mobile Banking BNI Cabang Meruya). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (423kB) | Preview |
|
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
||
|
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (314kB) |
||
|
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (164kB) |
||
|
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
||
|
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (117kB) |
||
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
||
|
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
This study aims to analyze the influence of service quality, user friendliness, and trust on customer interest in using BNI mobile banking. The population in this research are customers who have used mobile banking. The sample used was 155 respondents, calculated using the hair approach formula. The data collection method used purposive sampling. The data collection method uses a survey method, with the research instrument being a questionnaire. The data analysis method uses partial least squares. This research proves that service quality has a positive and significant effect on customer interest. Ease of use has a positive and significant effect on customer interest. Trust has a positive and significant effect on customer interest. Keywords: Service quality, ease of use, customer trust and interest Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh kualitas layanan, kemudahaan pengguna, dan kepercayaan terhadap minat nasabah menggunakan mobile banking BNI. Populasi dalam penelitiaan ini adalah nasabah yang telah menggunakan mobile banking. Sempel yang di pergunakan adalah sebanyak 155 responden, di hitung dengan rumus pendekatan dari hair, Metode pengumpulan data menggunakan Purposive Sampling. Metode pengumpulan data menggunakan motede survey, dengan instrumen penelitian ini adalah kuesioner. Metode analisis data menggunakan partial least square. Penelitian ini membuktikan bahwa kualitas layanan berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat nasabah. Kemudahaan penggunaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat nasabah. Kepercayaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap minat nasabah. Kata Kunci : Kualitas layanan, Kemudahaan Penggunaan, Kepercayaan dan Minat Nasabah
Actions (login required)
![]() |
View Item |
